۱۲ فروردین ۱۳۹۱، ۱۰:۳۹
کد خبر: 80056500
T T
۰ نفر

12 فروردين روز فتح و ظفر مردم ايران

۱۲ فروردین ۱۳۹۱، ۱۰:۳۹
کد خبر: 80056500

سمنان - يوم الله 12 فروردين از مهمترين روزهاي تاريخ ملت ايران است كه در آن سرنوشت انقلاب مردم ايران با استقرار نظام مقدس جمهوري اسلامي تبلور عيني يافت و به فرموده امام راحل اين يوم ا... 'روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت، جمهوري اسلامي ايران' نام گرفت.

در این روز تاریخی در سال 58 ملت با رای یكپارچه و قاطع خود به استقرار نظامی در ایران رای دادند كه امروز پس از سی و اندی سال ام القرای جهان اسلام و الهام بخش خیزشهای و حركت های مردمی در منطقه و جهان شده است.

12 فروردین روز به زباله انداخته شدن دو هزار و 500 سال سطلنت در ایران و استقرار نظامی متكی بر اسلام و ارزشهای اسلامی است و از آن به عنوان عید و نوروز ایران اسلامی نام برده می شود.

در این روز مردم پیرو ولایت و رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی ملت ایران با قاطع خود ساختار سیاسی، اجتماعی ایران را تغییر دادند و ساختار حكومتی جدیدی را در دنیا پایه ریزی كردند كه امروز به عنوان 'جمهوری اسلامی' در جهان شناخته و مایه امید و الهام مستضعفان جهان شده است.

در 12 فروردین سال 58 نظامی متولد شد كه انواع نظریه‌ها را در قرن بیستم باطل كرد و حكومت اسلامی را براساس موازین و آموزه‌های دینی شكا داد و به منصه ظهور و عمل رساند.

جمهوری اسلامی شكل نوینی از نظامهای حكومتی است كه با الهام از قوانین و تعالیم نجات بخش اسلام تلاش دارد الگوی زندگی جدیدی در عرصه اجتماعی و سیاسی بشر امروزی ارائه دهد.

حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به رفراندم 12 فروردین 58 فرمودند: 'به دنیا اعلام می ‌كنم كه در تاریخ ایران چنین رفراندمی سابقه ندارد كه سرتاسر مملكت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوق ها هجوم آورده و رای مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه در زباله‌ دان تاریخ دفن كنند.'

'من از این همبستگی كه همه و همه به ندای آسمانی 'واعتصموا بحبل الله جمیعا ' لبیك گفتند و با اتقاق آرا به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند و رشد سیاسی و اجتماعی خود را به شرق و غرب ثابت كردند، تقدیر می ‌كنم.'

استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران و سرنگونی نظام سلطنتی پهلوی علاوه بر اینكه تحولات داخلی به دنبال داشت، تغییراتی در نظام بین الملل، به ویژه در خاورمیانه ایجاد كرد تغییراتی كه با اهداف استعمارگران همسو و سازگار نبود و دشمنی آنان را علیه ملت ایران برانگیخت.

از این رو حفظ استقلال هزینه‌هایی در برداشت و دشمنان این مرز و بوم با طراحی توطئه ‌های مختلف از جمله جنگ تحمیلی، ترور شخیصت‌های سیاسی، تحریم اقتصادی و ... در خدشه دار كردن استقلال ملت هوشیار ایران دارند.

ایران اسلامی در آغاز دهه چهارم استقرار 'استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی' با تجدید پیمان با آرمانهای امام خمینی (ره) معماركبیر انقلاب اسلامی و شهیدان به خون خفته خود بار دیگر بر حفظ این آرزشها پای می‌فشارد و روز 'جمهوری اسلامی' را به عنوان یكی از ماندنی ترین روزهای تاریخی این سرزمین گرامی می‌دارد.

برخی از مسوولان در استان سمنان از یوم الله 12 فروردین به عنوان عید مردم ایران یاد می كنند و بر حفظ و حمایت از این ودیعه الهی (جمهوری اسلامی) تاكید دارند.

امام جمعه موقت سمنان با تبریك یوم الله 12 فروردین سالروز استقرار نظالم مقدس جمهوری اسلامی گفت: عید و نوروز واقعی مردم ایران روزی بود كه این نظام الهی در ایران استقرار یافت.

حجت الاسلام 'سیدجلال احمدپناهی' افزود: در این روز هدایت الهی و اراده مردمی تحلی یافت و این ودیعه الهی به ملت ایران اعطا شد.

وی بر حفظ این ودیعه الهی توسط مردم و مسوولان ایران تاكید كرد و گفت: با حمایت و وحدت همه جانبه مردم و مسوولان، دشمنان در مقابله با این نظام الهی ناكام مانده و همچنان ناكامی آنان ادامه خواهد یافت.

وی گفت: امروز پس از سی و سه سال از پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ملت ایران با هوشیاری و تحت هدایتهای مقام معظم رهبری تمامی توطئه ها را خنثی و ثابت قدم و استوار در پشتیبانی از یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایستاده اند.

همچنین نهادها و دستگاههای مختلف در این استان با صدور اطلاعیه هایی این روز بزرگ را گرامی داشتند و افزودند: 12 فروردین برگ زرین دیگری بر تارك درخشان و تابناك مجاهدت های استقلال طلبانه و آزادیخواهانه تاریخ بشری است كه به جرات می توان آن را در تاریخ معاصر بی نظیر دانست.

فرماندهی انتظامی استان سمنان در بیانیه ای در این خصوص تاكید كرد: یوم الله 12 فروردین سالروز استقرار و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی روز تجلی واقعی مردم در تعیین سرنوشت خود و از رخدادهای استثنایی تاریخ معاصر در همه پرسی و در رد یا قبول نوع و شكل حكومت خود در جهان است.

در این روز تاریخی 2/98 درصد مردم ایران با رای 'آری' خود مهمترین رخداد و رفراندوم را در جهان ثبت كردند و عظمت و اراده خود را به نمایش گذاشتند.ك/4

599