شکوفه‌های جمهوری اسلامی در بهار ۵۸ به ثمر نشست

کرمانشاه – ایرنا – در فروردین ماه سال ۵۸، بهار دامن سپید و پرشکوفه خود را در داوزدهمین روز نوروز بر روی مردم ایران پهن کرد و گل های ایمان و آزادی را به آنها هدیه داد.

به گزارش ایرنا، نهال انقلاب اسلامی که با نثار خون بهترین فرزندان ایران رشد کرده بود، سرانجام در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به بار نشست و با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه مهم ترین همه پرسی تاریخ ایران زمین، جهت تعیین نوع حکومت در دهم فروردین ماه سال ۵۸ فراهم شد.

سرانجام در روز ۱۲ فروردین، ساختار جدید سیاسی و اجتماعی، بر مبنای آرای اکثر مردم (۲/۹۸ درصد) تثبیت شد و رسما نظام جمهوری اسلامی را، ملت مسلمان ایران تأیید کرد.

امام خمینی (ره) : ۱۲ فروردین، روز عید ملت/دولت ها باید اسلامی باشند ‌

امام خمینی (ره) در خصوص روز ۱۲ فروردین فرمودند«ما امیدواریم که خداوند تعالی به ما توفیق بدهد، که تا حالا که رساندیم مطلب را به‌ ‌اینجا و جمهوری اسلامی را اعلام کردیم؛ و الآن من اعلام می کنم جمهوری اسلامی را و ‌این روز را روز عید می دانم و امیدوارم که در هر سال روز «۱۲ فروردین» روز عید ملت‌ ‌ما باشد؛ که رسیدند به قدرت ملی و خودشان سرنوشت خودشان را به دست خواهند ‌گرفت. ما به همۀ ملت تبریک عرض می کنیم و من این روز را بر ملت عزیز خودمان، به‌ ‌همۀ اقشارشان، تبریک عرض می کنم. مبارک باد بر شما این عید! مبارک باد بر شما این‌ ‌جمهوری اسلامی! لکن همه مکلفیم که احکام اسلام را مراعات کنیم. باید دولت ما و همۀ دولتهایی که‌ ‌بعدها می آیند همه روی موازین اسلامی باشد، وزارتخانه ها روی موازین اسلامی ادارات دولتی روی موازین اسلامی باشند. باید مملکتی که رنگِ طاغوت دارد ‌مبدل بشود به مملکتی که رنگِ الله دارد. باید مملکت طاغوتی به مملکت الهی تبدیل‌ ‌بشود. ‌»

دو بیت شعری که بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران برای روز ۱۲ فروردین سرود:

جمهوری اسلامی ما جاوید است

دشمن ز حیات خویشتن نومید است

آن روز که عالم ز ستمگر خالی است

ما را و همه ستمکشان را عید است

شکوفه های جمهوری اسلامی در بهار ۵۸ به ثمر نشست

رأی به اسلام

مقام معظم رهبری حضور گسترده مردم در یوم اللّه ۱۲ فروردین و رأی قاطع آنان را رأی اسلام و اندیشه های اسلامی برشمرده و می فرمایند: «مردم اسلام را می خواهند. این از روز اوّل گفته شد و در طول سال های متمادی نیز تجربه گردید، امروز هم واضح ترین حقیقت در نظام ما این است که آحاد و توده مردم از نظام حاکم بر کشور می خواهند که مسلمان باشد... و اسلام را در جامعه تحقق ببخشد. این حکومت و این نظام، با این نام در دنیا اعلام شد و تشکیل گردید، مردم هم رأی دادند و نام جمهوری اسلامی را حاکی از اسلام دانستند لذا آرایشان را به نام جمهوری اسلامی در صندوق ریختند.

امام جمعه اسبق کنگاور: وحدت کلمه رمز پیروزی جمهوری اسلام است

امام جمعه اسبق کنگاور در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه ۱۲ فروردین روز تثبیت نظام جمهوری اسلامی است، گفت: ۱۲ فروردین روزی است که حضرت امام خمینی (ره) آن را برای همیشه عید اعلام کردند.

حجت الاسلام محمد ایوبی افزود: در این روز ملت فهیم ایران به استقرار جمهوری اسلامی رای مثبت دادند.

وی از ۱۲ فروردین به عنوان روز تجلی اراده ملت ایران یاد کرد و گفت: در این روز بزرگ ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مردم ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت.

امام جمعه کنگاور گفت:رای آری ۹۸.۲ درصدی مردم، قاطعیت ایرانیان برای تثبیت نظام جمهوری اسلامی را به جهانیان اثبات کرد.

ایوبی خاطرنشان کرد: مردم ولایتمدار ایران با پیروی از رهنمودهای حکیمانه و خردمندانه امام خمینی (ره) برای همیشه ریشه کفر، فساد و نظام سلطنتی را برچیده و جمهوریت را با رای مستقیم خود انتخاب کردند.

وی وحدت کلمه را مهمترین رمز پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: مردم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با رای مثبت خود به حکومت جمهوری اسلامی بار دیگر همدلی و وحدت خود را به رخ دشمنان کشیدند.

شکوفه های جمهوری اسلامی در بهار ۵۸ به ثمر نشست

جمهوری اسلامی؛ الگویی موفق برای آزادی خواهان جهان

فرماندار کنگاور نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: دوازدهم فروردین ماه ۱۳۵۸ و حضور مردم پای صندوق های رأی، تنها ۴۷ روز پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و رأی قاطع ملت به نظام مقدس جمهوری اسلامی، نشان داد که اداره کشور ایران در اختیار مردم است و این مردم هستند که با رأی خود، تصمیم ساز مهمترین اتفاقات کشور می باشند.

فرزاد الماسی اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مرهون همراهی و حمایت مردم دانست و افزود: با گذشت ۴۴ سال از عمر جمهوری اسلامی، الگویی موفق در مقابل استکبار جهانی است.

فرماندار کنگاور معتقد است؛ در طول عمر نظام جمهوری اسلامی جوانان برومند همواره در عرصه های گوناگون پرچم مقدس این کشور را به اهتزاز درآورده اند و ایران اسلامی را به کشوری پر افتخار در سطح بین الملل تبدیل کرده اند.

الماسی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال مزین به "مهار تورم و رشد تولید" با اهتمام جدی برای استمرار خدمتگزاری به مردم عزم خود را جزم نموده ایم تا با همراهی مردم عزیز کنگاور روزهای پرافتخار دیگری را رقم بزنیم.

شکوفه های جمهوری اسلامی در بهار ۵۸ به ثمر نشست


به گزارش ایرنا، در ۱۰ و ۱۱ فروردین ۵۸ مردم ایران با حضور در پای صندوقهای رای قاطعانه بر تاسیس نظام جمهوری اسلامی رای دادند که نتیجه آرای مردم در ۱۲ فروردین اعلام شد که همه ساله به عنوان روز جمهوری اسلامی گرامی داشته می شود.

۱۲ فروردین روز استقرار حاکمیت الله بر ملت بزرگ و فهیم ایران اسلامی و همه ی مستضعفان و آزادیخواهان جهان مبارک باد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha