۱۵ فروردین ۱۳۹۱، ۱۰:۱۰
کد خبر: 80059151
T T
۰ نفر

نطنز- رييس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نطنز گفت: 227 هزار و 794 مسافر و گردشگر در تعطيلات نوروزي از اماكن تاريخي اين شهرستان ديدن كردند.

'احمد رضا قاسمی' روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: این گردشگران ضمن زیارت امامزادگان حضرت آقا علی عباس(ع) و شاهزاده محمد(ع) در شهر 'بادرود' از روستای تاریخی 'ابیانه'، مسجد جامع، بقعه شیخ عبدالصمد نیز دیدن كردند.

وی افزود: موزه های مردم شناسی بادرود و ابیانه، مجموعه آثار تاریخی افوشته، خانه های تاریخی محقق الدوله و رهگشا و حمام نوقه بادرود و آثار تاریخی شهر 'خالدآباد' از دیگر مكان هایی بود كه مسافران در این شهرستان از آن بازدید كردند.

وی با اشاره به اینكه شهرستان سیاحتی، زیارتی و گردشگری نطنز یكی از نواحی خوش آب و هوای ایران است، تاكید كرد: این منطقه قابلیت بسیار خوبی برای دستیابی به فواید صنعت گردشگری را دارد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز مجموع مسافران اقامت كننده در این مدت را نیز 104 هزار و 927 نفر عنوان كرد و گفت: آثار باستانی و تاریخی بی نظیر موجود در این شهرستان و مناظر طبیعی و بكر آن توجه هر گردشگری را به خود جلب می كند.

قاسمی افزود:در تعطیلات نوروزی روستای تاریخی ابیانه، مسجد جامع نطنز و امامزادگان عظیم الشان آقاعلی عباس (ع) و شاهزاده محمد (ع) بیشترین بازدید كننده را به خود اختصاص داد.

تاكنون یك هزار و 800 اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی در شهرستان نطنز شناسایی شده است.

شهرستان نطنز با حدود 45 هزار نفر در 120 كیلومتری شمال استان اصفهان واقع است.

م.م/562/1042