۱۶ فروردین ۱۳۹۱، ۱۱:۰۱
کد خبر: 80060913
T T
۰ نفر

تهران - مدير كل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: در دهه دوم ايام فاطميه بر اساس درخواست ادارات كل اوقاف به صورت متمركز تعدادي از روحانيون براي انجام امور تبليغي و برگزاري مراسم سوگواري شهادت حضرت زهرا (س) از قم به ساير استان ها اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین 'احمد پاك نهاد' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا اظهار داشت: اداره امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه در دهه اول ایام فاطمیه برنامه ای برای اعزام روحانیون به نقاط مختلف ندارد و ادارات كل اوقاف در سراسر كشور از مبلغان بومی و نخبگان تبلیغی در این ایام استفاده می كنند.

وی افزود: از آنجا كه بسیاری از روحانیون در طرح نوروزی 'آرامش بهاری' كه در دو هزار امامزاده شاخص برگزار شد، حضور داشتند و اكنون در حال برگشت از ماموریت هستند عملا امكان اعزام آنان برای برگزاری برنامه های ایام فاطمیه اول وجود ندارد.

پاك نهاد بیان داشت: علاوه بر این تعطیل نبودن حوزه های علمیه در این ایام منجر شده كه عمده برنامه های عزاداری حضرت صدیقه كبری (س) به دهه دوم فاطمیه موكول شود.

وی اظهار داشت: قبل از تعطیلات نوروز با ارسال نامه ای به ادارات استانی سازمان اوقاف و امور خیریه درخواست كردیم تا میزان نیاز خود به اعزام مبلغ ویژه ایام فاطمیه را اعلام كنند.

پاك نهاد با بیان اینكه بسته برنامه های فرهنگی در مناسبت های مختلف برای مبلغان اعزامی در نظر گرفته می شود، ادامه داد: همزمان با ایام فاطمیه دوم نیز این بسته ها همراه با راهكارهای تبلیغی به منظور نامگذاری سال 91 از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان 'تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی' به مبلغان عرضه می شود.

پاك نهاد با بیان اینكه سال گذشته در ایام فاطمیه دوم بیش از 600 نفر از روحانیون و مبلغان از قم به نقاط مختلف كشور اعزام شدند، اظهار داشت: پیش بینی می شود كه این آمار در سال جاری بیشتر از این تعداد باشد و ما محدودیتی برای اعزام مبلغ و روحانی در ایام فاطمیه دوم نداریم.

مدیر كل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان كرد: در حال حاضر سبد فرهنگی و ره توشه تبلیغی همانند مناسبت های مختلف مذهبی برای مبلغان در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: همچنین از بین كتاب ها و نرم افزارهای موجود در بازار بهترین ها را گزینش كرده ایم تا مبلغان بتوانند به عنوان منابع معتبر به آنان استناد كرده و در ایام فاطمیه برای امور تبلیغی مورد استفاده قرار دهند.

فراهنگ 1883**1588
۰ نفر