۱۶ فروردین ۱۳۹۱، ۱۳:۰۸
کد خبر: 80061306
T T
۰ نفر

تهران - مديركل نظارت و ارزيابي آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از نهايي شدن و رونمايي از طرح آمايش سرزمين آموزش عالي تا پايان ارديبهشت ماه خبر داد.

'رضا عامری' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: گزارش كمیته های استانی و كمیته اصلی آمایش آموزش عالی به پایان رسیده و جمع بندی آن در حال انجام است.

به گفته وی، طرح آمایش آموزش عالی به همراه سند راهبردی این طرح آموزشی در كمیته ای كه بمنظور تدوین سند در وزارت علوم تشكیل شده است، پس از جمع بندی نهایی برای تصویب در شورای معاونان وزارت علوم مطرح خواهد شد.

عامری افزود: طرح نهایی آمایش آموزش عالی پس از تصویب در وزارت علوم بمنظور تایید و تصویب نهایی به یكی از دو مرجع قانونی مجلس شورای اسلامی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی فرستاده می شود.

وی یادآور شد: طرح آمایش سرزمین آموزش عالی در 13 بخش تهیه و تدوین شده و در آن سعی شده پذیرش دانشجو در دانشگاه های هر منطقه و استان با توجه به امكانات، استعدادها و نیازهای آنها انجام گیرد و تناسب میان نیازهای واقعی و تقاضاهای موجود برقرار شود.

مدیركل نظارت و ارزیابی آموزش عالی وزارت علوم توضیح داد: طرح آمایش سرزمین علاوه بر ترسیم وضعیت موجود آموزش عالی در مناطق و استان های مختلف كشور، به تعیین اولویت ها و اهداف كوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت این عرصه به تناسب نیازها و توانمندی های منطقه ای می پردازد.

در این طرح، ماموریت زیرنظام های مختلف آموزش عالی همچون دانشگاه های دولتی، آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور، علمی كاربردی و موسسات غیردولتی بازخوانی شده و ضمن تدوین شاخص ها و استانداردهای بخش های مختلف آموزش عالی، راهكارهای رسیدن به آنها نیز ارائه شده است.

براساس طرح آمایش سرزمین آموزش عالی، شاخص هایی همچون هرم جمعیت دانشجویی كشور و هرم اعضای هیات علمی در برنامه های 5 ساله اصلاح، و جذب دانشجو در مقاطع مختلف و ایجاد مراكز جدید آموزش عالی به تناسب نیازها، امكانات و ظرفیت های هر منطقه و استان بصورت هدفمند دنبال خواهد شد.

فراهنگ ** 1055 ** 1071
۰ نفر