۱۸ فروردین ۱۳۹۱، ۱۳:۰۶
کد خبر: 80063720
T T
۰ نفر

گناباد - معاون بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشكي گناباد گفت :مجموعه جمعيتي تحت پوشش اين دانشگاه شامل شهرستانهاي گناباد و بجستان به مرز جمعيت سالمند رسيده است .

به گزارش ایرنا ،محمد صادق علیمردانی جمعه در مراسم پایانی پیاده رویی خانوادگی مقابل دانشگاه علوم پزشكی گناباد افزود : بر اساس تعریف های علمی جامعه ای كه بیش از 12 درصد جمعیت آن بالای60 سال داشته باشند سالمند محسوب می شود و 11و نیم درصد جمعیت شهرستانهای گناباد و بجستان از این مرز سنی گذشته اند.

وی ادامه داد :بر اساس آمار سال گذشته از جمعیت 82381نفری شهرستان گناباد 9750نفر سن آنها از مرز 60 سال گذشته است كه بر این اساس 8/11 درصدجمعیت این شهرستان سالمند هستند .

وی در خصوص علت این پدیده گفت : افزایش ارتقای سطح سلامت و بهداشت و همچنین كاهش موالید باعث سالمند شدن نه تنها گناباد بلكه جهان گردیده است و به همین علت شعار 'سالمندی و سلامت ،زندگی سالم ،طول عمر بیشتر' در كانون توجه سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته است.

وی ادامه داد : مسوولین كشوری باید پدیده سالمندی را جدی بگیرند و در جهت مدیریت این مشكل برنامه ریزی های مناسبی داشته باشند.

علیمردانی با اشاره به اجرایی شدن طرح پزشك خانواده شهری در گناباد در سال جدید نیز گفت : زیر ساخت ها برای اجرای این طرح در گناباد آماده شده است و به محض اینكه دستور اجرای آن از استانداری به فرمانداری به عنوان رییس كمیته اجرایی این طرح ابلاغ شد این طرح عملی خواهد شد .

وی ادامه داد : طرف قرارداد پزشكان در این طرح بیمه می باشد و هر پزشك می تواند از 500نفر تا 2500نفر ثبب نام به عمل آورد و این افراد برای درمان و ویزیت خود هیچ پولی پرداخت نمی كنند.

وی ادامه داد : به صورت ترجیحی این طرح توسط پزشكانی اجرا خواهد شد كه به صورت خصوصی كار می كنند ولی اگر بخش خصوصی توان اجرای آن را نداشت از پزشكان دولتی نیز استفاده خواهد شد.

علیمردانی اضافه كرد : پیش بینی ما این است كه در آبانماه سال جاری این طرح اجرا شود.

پیاده رویی خانوادگی با حضور بیش 3500نفر امروز صبح در گناباد انجام شد كه شركت كنندگان مسیر میدان بسیج ،بلوار پاسداران و بلوار وحدت این شهرستان را پیمودند و در پایان 40دستگاه دوچرخه از طرف دانشگاه علوم پزشكی شهرستان گناباد به قید قرعه به شركت كنندگان اهدا گردید.

/659