۱۹ فروردین ۱۳۹۱، ۱۲:۰۵
کد خبر: 80064931
T T
۰ نفر

تهران - دومين كنفرانس برنامه ريزي و مديريت محيط زيست 26 و 27 ارديبهشت ماه در دانشكده محيط زيست دانشگاه تهران برگزارمي شود.

' حمید رضا جعفری ' دبیر علمی دومین كنفرنس برنامه ریزی و مدیریت محیط زیست دراین باره گفت: محیط زیست جهان و كشور نشان از ناملایمات، معضلات و مشكلات متعددی به صورت تخریب و آلودگی زیست محیطی دارد، این مشكلات عمدتا ناشی از عوامل و پارامترهای متعدد اقتصادی ، زیست محیطی، اجتماعی، فرهنگی، فنی، مدیریتی و سیاسی در بستر تاریخ توسعه و تكوین دنیا است.

وی افزود: رشد بی رویه جمعیت، توسعه شهرنشینی، ظهور فن آوری های نوین، توسعه انواع فعالیتهای صنعتی، زیربنایی و تغییر در عادات و الگوهای مصرف از یك سو و محدودیتهای استفاده از منابع طبیعی از سوی دیگر، علاوه بر به وجود آوردن انواع معضلات پیچیده در كیفیت زندگی انسان، موجب بروز انواع ناسازگاری های زیست محیطی و اجتماعی شده است.

جعفری در ادامه با اشاره به موضوع رشد علوم و فن آوری گفت: روش های مختلفی به منظور جلوگیری و كاهش معضلات مذكور در سطح دنیا مورد استفاده قرار گرفته است كه این روش ها با به كارگیری تكنولوژی های جدید دائما در حال به روز شدن است اما با این وجود شاهد بسیاری از مشكلات روز افزون در سرتاسر دنیا هستیم.

وی ادامه داد: این كنفرانس با در نظر داشتن این مهم توسط دانشكده محیط زیست دانشگاه تهران به منظور فراهم كردن بستر مناسب برای افزایش تعامل و همفكری اساتید، محققان، صاحب نظران، مدیران، تصمیم گیران، تصمیم سازان، كارشناسان و تمام افراد درگیر و مسئول در حوزه محیط زیست در راستای رسیدن به محیط زیست عاری از مشكلات و نهایتا توسعه پایدار برگزار می شود.

دبیر علمی همایش در ادامه به محورهای كنفرانس اشاره كرد و گفت: ' برنامه ریزی و آمایش سرزمین' ، ' برنامه ریزی محیط زیست' ، ' برنامه ریزی اكوسیستمی' ، ' مدیریت و پایش محیط زیست»' ' بهداشت، ایمنی و محیط زیست(HSE)' ، ' روش های ارزیابی اثرات زیست محیطی' و' فن آوری های نوین زیست محیطی ' ، ' اقتصاد، حقوق و آموزش در محیط زیست ' ، ' سوانح و بحران محیط زیست ' ، ' مدیریت پسماند ' و ' انرژی های نوین و تجدید پذیر ' برخی از محورهای این كنفرانس است.

وی گفت: ' تغییرات آب و هوایی ' ، ' طراحی محیط ' ، ' فرهنگ و اخلاق زیست محیطی ' و ' محورهای ویژه از جمله ' آلودگی و پالایش خاك ' ، ' آلودگی و پایش آب و فاضلاب ' ، ' آلودگی آب های زیرزمینی و سطحی و اكوسیستم های آبی ' ، ' مدل سازی ریاضی جهت مدیریت آلاینده ها ' ، ' مدیریت و كاهش آلاینده های آلی پایدار (POPs) ' و ' محیط زیست و دولت الكترونیك ' از دیگر محورهای این كنفرانس است.

به گفته وی علاقه مندان برای شركت در این همایش و همچنین كارگاه های آموزشی این گردهمایی می توانند به نشانی مجازی این كنفرانس http://www.epmut.com/ مراجعه كنند.

علمی **9014**1544
۰ نفر