۱۹ فروردین ۱۳۹۱، ۱۳:۵۶
کد خبر: 80065322
T T
۰ نفر

زاهدان - معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان گفت: نخستين درمانگاه تخصصي طب و مشاوره سالمندي سيستان و بلوچستان براي افراد بالاي 55 سال به مناسبت هفته سلامت در درمانگاه سيد الشهداي زاهدان افتتاح شد.

دكتر 'مهدی طباطبایی' روز شنبه در حاشیه افتتاح این درمانگاه به خبرنگار ایرنا افزود: این مركز تخصصی در بخش های عفونی، بالینی، داخلی، مشاوره تغذیه، فیزیوتراپی، بینایی سنجی، روان پزشكی، روان درمانی و آزمایشگاه به افراد سالمند استان خدمات ارائه می دهد.

وی اظهار داشت: در هر كدام از بخش های تخصصی این درمانگاه یك پزشك متخصص و یك پزشك عمومی كار ویزیت بیماران را بر عهده دارند.

معاون دانشگاه علوم پزشكی زاهدان میزان اعتبار هزینه شده برای راه اندازی درمانگاه تخصصی طب سالمندی را اعلام نكرد ولی گفت: هزینه افتتاح این مركز از محل اعتبارات كلی دانشگاه تامین شده است.

وی افزود: ارائه خدمات در درمانگاه طب و مشاوره سالمندی زاهدان طی هفته سلامت بصورت رایگان است.

وی برگزای همایش پیاده روی، افتتاح پارك و نمایشگاه هفته سلامت، نواختن زنگ سلامت در مدارس، برگزاری كنفرانس یك روزه طب سالمندان، افتتاح دانشگاه نسل سوم و عطر افشانی گلزار شهدا را از مهمترین برنامه های اجرایی هفته سلامت در سیستان و بلوچستان برشمرد.

به گزارش ایرنا، هفتم آوریل هر سال میلادی مصادف با هیجدهم فروردین ماه روز جهانی بهداشت نامگذاری شده و در ایران نیز به همین مناسبت از 18 تا 24 فروردین ماه به عنوان هفته سلامت انتخاب شده است. ك/3

7307 / 653