۱۹ فروردین ۱۳۹۱، ۱۶:۱۶
کد خبر: 80065623
T T
۰ نفر

رم - مدير آژانس خبري 'عرب مانيتور' ايتاليا، با اشاره به فروش تسليحات آلماني به رژيم صهيونيستي، گفت: آلمان در تقويت نظامي هيولايي مانند اسراييل مسووليت بسيار بالايي بر عهده دارد.

'كارلو رمنی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رم ، افزود: آلمان با فروش اسلحه در تقویت نظامی هیولایی مانند اسراییل، مسوولیت بسیار بالایی بر عهده دارد و یقینا مقامات این كشور می توانند و می بایست از مواضع و تصمیمات این رژیم كه تهدید كننده صلح جهانی است ، فاصله بگیرند.

وی گفت: باید یادآور شد كه برلین نخستین متحد اسراییل در اروپا و دومین شریك تجاری آن پس از آمریكا بوده، این در شرایطی است كه افكار عمومی جهان و بسیاری از كشورها خواهان بایكوت این رژیم هستند.

این كارشناس رسانه ای ایتالیا در ادامه این گفت و گو به اظهارات 'گونتر گراس' نویسنده آلمانی كه رژیم صهیونیستی را تهدید اصلی صلح جهانی خوانده است، اشاره كرد و افزود: انتقاد گونتر گراس آلمانی از اسراییل به مراتب سنگین تر از سایر متحدان رژیم صهیونیستی از جمله ایتالیا برای این رژیم تمام می شود.

رمنی در ادامه این گفت و گو اظهار داشت: آلمان با فروش تسلیحات نظامی به اسراییل، از جمله شش فروند زیردریایی 'دلفین' با توان حمل كلاهك های هسته ای و با قیمتی مناسب و یا تجهیزات دیگر جنگی از خودروهای زرهی تا تانك 'مركاوا' و اژدرهای پرقدرت و همچنین تمرینات نظامی مشترك نظامی آلمانی و اسراییلی، این رژیم را برای اعمال جنایتكارانه در جهان تقویت می كند.

وی گفت: 'گونتر گراس' آلمانی ، نویسنده و برنده جایزه صلح نوبل در ادبیات ، اسراییل را تهدید اصلی صلح در جهان خواند و این كاملا برای افكار عمومی جهان شفاف است و موضوع مهم این است كه اظهار نظر در باره جنایات رژیم صهیونیستی را فردی بیان كرده كه برنده جایزه صلح است.

مدیر آژانس خبری عرب مانیتور ایتالیا، افزود:' البته من عقیده دارم كه بزودی با این نویسنده مشهور آلمانی تسویه حساب می كنند؛ آنها او را متهم به یهودی ستیزی كرده و در این میان جامعه جهانی دولت آلمان را پاسخگوی هر گونه اقدام علیه این شاعر آلمانی می داند.'

انتقادات صریح و بی پرده نویسنده نامدار آلمانی از سیاست های جنگ طلبانه رژیم صهیونیستی در قالب شعری هنرمندانه، كه خود وی از آن به عنوان 'یك تابوشكنی' نام برد، از چهارشنبه هفته گذشته تاكنون به خبر اصلی رسانه ها از جمله مطبوعات ایتالیا تبدیل شده است.

'گونتر گراس' نویسنده، شاعر و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 1999، با انتشار شعر انتقادی خود از سیاست های جنگ طلبانه رژیم صهیونیستی در قبال ایران، كه با نام 'یك فریاد' بازتاب جهانی یافت، به عنوان منتقد جدی رژیم اسرائیل در كشوری تبدیل شده كه خود را مدافع بی قید و شرط سیاست ها و اقدامات این رژیم می داند.

این نویسنده مشهور آلمانی، همچنین پنج شنبه شب شعر'آنچه باید گفت' را در مقابل دوربین تلویزیونی شبكه ARD و در برابر دیدگان میلیونها هموطنش دو باره تكرار كرد و گفت كه،'اسرائیل و انبار سلاح های اتمی آن تهدیدی برای صلح جهانی است'.

اروپام ** 2171**1596**2047**