۲۰ فروردین ۱۳۹۱، ۱۶:۲۶
کد خبر: 80067418
T T
۰ نفر

شهرري - شهرداري منطقه 15، همزمان با آغاز هفته سلامت ( 18 تا 24 فروردين )، بيش از 120 عنوان برنامه را با تاكيد بر سلامت سالمندان اجرا مي كند.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، با توجه به شعار سازمان جهانی بهداشت در سال 2012 برای هفته سلامت مبنی بر 'سلامت و سالمندی'، برنامه های این منطقه نیز با محور سالمندان و كانون های سالمند محلات طراحی شده است.

دراین راستا برنامه های مختلفی از معاینه رایگان پزشكی تا برگزاری جشنواره ها و همایش های مختلف برای روزهای این هفته در نظر گرفته شده است كه درسطح 22 خانه سلامت، مراكز سلامت محور، مساجد، مدارس، درمانگاهها و بوستانهای محلات منطقه 15 اجرا می شود.

براساس این گزارش، از جمله برنامه های شاخص هفته سلامت، می توان به برپایی دهكده سلامت در فرهنگسرای خاوران با استقرار غرفه های مختلف اشاره كرد كه دراین ارتباط شهروندان می توانند از تمام خدمات هفته سلامت شامل ویزیت رایگان، تست BMI، مشاوره فردی وتست روانشناسی، جامعه ایمن، خانه اسباب بازی بهره مند شوند.

این گزارش همچنین حاكی است، برگزاری همایش ها و كارگاههای مختلف آموزشی، اجرای نمایش میدانی با موضوع سالمندی و زندگی سالم، توزیع بسته های آموزشی، دیدار و تجلیل از سالمندان، برپایی اردوهای تفریحی و زیارتی، نواختن زنگ سلامت در مدارس از جمله برنامه های اجرایی هفته سلامت در منطقه 15 می باشد.

شایان ذكراست، ایستگاههای سلامت نیز جهت انجام معاینات پزشكی، مشاوره سلامت، كنترل فشار خون درطول هفته سلامت درسطح محدوده منطقه 15دایر می باشد.

703/699
۰ نفر