۲۲ فروردین ۱۳۹۱، ۱۸:۴۹
کد خبر: 80071510
T T
۰ نفر

اختصاصي/

نبود اسپانسر تنها دغدغه بسكتبال همدان است

۲۲ فروردین ۱۳۹۱، ۱۸:۴۹
کد خبر: 80071510

همدان- سرپرست هيات بسكتبال همدان گفت: نبود اسپانسر مالي تنها دغدغه اصلي ورزش بسكتبال اين استان است.

'پرویز ریحانی' روز سه شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا افزود: بسكتبال همدان از پیشینه پرافتخاری برخوردار است و تنها مشكل پیش رو نبود حامی مالی است.

وی تصریح كرد: البته با تلاش هیات بسكتبال همدان و موافقت یكی از خیرین و پیشكسوتان ورزش بسكتبال استان، هم اینك تیم جوانان را تشكیل داده ایم.

وی بیان داشت: این تیم با حمایت دكتر 'حمید شاه نظری' از خیرین ورزش دوست همدانی و زیر نظر كادر فنی مجرب در حال تمرین است.

ریحانی با قدردانی از دكتر شاه نظری افزود: حمایت وی باعث شده تا جوانان بسكتبالیست استان با انگیزه خاصی تمرین كرده و برنامه ریزی مدون و منظمی از سوی كادر فنی برای این تیم در نظر گرفته شود.

وی در ادامه گفت: هم چنین 'بهزاد اشترانی' دارای دكترای تربیت بدنی و از مربیان مطرح بسكتبال استان همدان هدایت این تیم را برعهده دارد.

وی اظهار داشت: این تیم هفته سه جلسه تمرین با توپ را در سالن اختصاصی بسكتبال تختی همدان برگزار می كند و دو جلسه نیز به تمرین بدنسازی می پردازد.

سرپرست هیات بسكتبال همدان در ادامه با اشاره به هزینه های حضور در لیگ های كشوریٰ، افزود: برای حضور در لیگ دسته دوم كشور 500 میلیون ریال و برای حضور در لیگ دسته اول كشور یك میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینكه وظیفه هیات بسكتبال همدان توسعه این رشته در سطح استان است، اضافه كرد: برای تیمداری باید حامیان مالی بوِیژه نهادهای دولتی پیش قدم شوند و هیات بسكتبال همدان تنها به سیاستگذاری در راستای رشد و اعتلای این رشته ورزشی بپردازد.

ریحانی با تمجید از فعالان لیگ بسكتبال استان همدان، خاطرنشان كرد: لیگ استانی رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان را با هزینه هیات بسكتبال از اسفندماه سال قبل آغاز كرده ایم و در مجموع 15 تیم در این رقابت ها شركت دارند.

سرپرست هیات بسكتبال همدان ادامه داد: در بخش بانوان نیز سال گذشته با نیروهای بومی حضوری موفق در لیگ دسته اول كشور داشتیم و عنوان پنجمی این مسابقات را كسب كردیم.

وی افزود: امسال نیز بانوان بسكتبالیست استان در این عرصه از لیگ كشوری حضوری فعال خواهند داشت.

وی با تاكید بر طرح استعدادیابی در ورزش بسكتبال همدان، گفت: هیات بسكتبال همدان همكاری نزدیكی با نهادهای آموزشی نظیر آموزش و پرورش، دانشگاه های آزاد اسلامی، بوعلی سینا و دیگر دانشگاه های سطح استان دارد.

وی با اشاره به اینكه یكهزار بسكتبالیست در دو بخش بانوان و آقایان در سطح استان همدان فعالیت دارند، گفت: این تعداد بسكتبالیست فعالیت مستمر در قالب تیم ها و باشگاه های مختلف ورزشی دارند.

7520/551