۲۳ فروردین ۱۳۹۱، ۱۲:۳۲
کد خبر: 80072602
T T
۰ نفر

زنجان - معاون توسعه تجارت خارجي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، ارزش وزني صادرات پارسال اين استان را 544 هزار و 226 تن دانست و گفت: طي سال گذشته 630 ميليون و 224 هزار دلار كالا از زنجان صادر شده است

'علی ابراهیمی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تحقق این میزان صادرات را ركورد جدیدی در تاریخ تجارت زنجان دانست و افزود: بیش از 254 میلیون دلار از این میزان صادرات به ارزش وزنی 108 هزار و 413 تن، از گمرك زنجان صورت گرفته است.

وی به عمده كالاهای صادراتی از زنجان اشاره كرد و گفت: ترانسفورماتور، الیاف پلی پروپلین،شمش روی، پودر اكسید روی ، اتصالات آلومینیومی كمپرسور، اكسید مولیبدم، روده و سالامبور گاوی، سیم و كابل، ضایعات الیاف قطعات چدنی، منسوج نبافته اسپانلس، منسوج نبافته ترموباندینگ، فرش ماشینی،سنگ های تزئینی و ساختمانی، اكسید خاك روی، نخ نایلون دولا، مفتول مسی، پروفیل آهنی، كشمش تیز آبی، جوراب مردانه، فروكروم، كلید، پلی كربنات و پست كامپكت عمده كالاهای صادراتی زنجان را تشكیل می دهند.

ابراهیمی، به مقصد كالاهای صادراتی زنجان اشاره و اظهار كرد: محصولات و تولیدات زنجان به 27 كشور صادر می شود كه مهمترین آنها عراق، تركیه، ایتالیا، آلمان، عمارات، آذربایجان، ارمنستان، افغانستان، هندوستان، اكراین، كویت، هلند، اسپانیا، تاجیكستان، سوریه و مجارستان می باشند.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، به میزان واردات كالا به این استان اشاره كرد و گفت: طی سال گذشته میزان ثبت سفارش صورت گرفته برای واردات كالا، 351 میلیون و 894 هزار دلار در قالب یك هزار و 355 پرونده است.

وی،خاطرنشان كرد: 114 میلیون و 200 هزار دلار واردات كالا از گمرك زنجان وارد شده است كه عمده كالاهای وارداتی مواد شیمیایی، پلاسیتیكی و غذایی، ماشین آلات و قطعات یدكی، منسوجات كاغذی و چوب، برق و الكترونیك و ابزار آلات و فلزات را تشكیل می دهند.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، به برنامه های صادراتی سال آتی اشاره كرد و یادآورشد: پیش بینی می شود، در سال آتی بتوان صادراتی 15 درصد بیشتر از میزان كالای صادر شده امسال را به ثبت رساند.

7319/522