۲۵ فروردین ۱۳۹۱، ۱۹:۳۹
کد خبر: 80076490
T T
۰ نفر

بندرانزلي – مراسم بزرگداشت فعالان فرهنگي و هنري شهرستان بندرانزلي با حضور فرماندار ، معاون هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان و جمعي از اهالي فرهنگ و هنر در مجتمع ارشاد انزلي برگزار شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، در این همایش از 'زهره زمانی' برنده جایزه ی بهترین فیلم در بخش فیلم سازان زن جشنواره داكار و داور بخش اصلی جشنواره دوسالانه فیلم داكار، 'علی باغبان' طراح پوستر جشنواره بین المللی فیلم سینما و مذهب ایتالیا و پوستر جشنواره دوسالانه ی بین المللی فیلم داكار، 'پونه نیكوی' برنده رتبه اول جشنواره كتاب سال 'گام اول' در بخش شعر - رتبه اول كتاب سال در جشنواره ' جوان ' شعر انقلاب - رتبه ی اول جشنواره كتاب سال دفاع مقدس در بخش شعر و 'علیرضا هاشم زاده' نفر اول مسابقات عكاسی هنرآموزان كشور در سال 1390 در زمینه عكاسی سیاه و سفید و سال ها تلاش برای آموزش هنرجویان رشته های عكاسی و سینما تجلیل بعمل آمد.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی همچنین از 'كبری عالی' رئیس انجمن قرآن و نهج البلاغه، ' فریده توكلی ' مسئول انجمن شعر و ادب شیدا ، ' مریم ساحلی' مسئول انجمن قصه ی هزار و یك شب، 'غلامحسین ابراهیم پرگو' سرپرست انجمن پروین ، 'حسن ریحانی' رییس انجمن خوشنویسان، 'منوچهر ویسانلو ' رییس شورای هنرمندان موسیقی، ' آروین ایلبیگی' مدرس فیلم سازی و 'گیتی بابایی' مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در بندرانزلی بدلیل تلاش در عرصه فرهنگ و هنر قدردانی كرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امیر بدر طالعی و فریدون پور رضا گفت: از این اتفاقات درس بگیریم و اگر حین فعالیت هنری ناملایماتی پیش می اید با صبوری تحمل كنیم .

' فرهاد رحمان زاده ' با اشاره به این كه اصل تجلیل است كه اهمیت دارد خاطرنشان كرد: این در كنار هم بودن ها موجب پویایی و حركت به جلو می شود .

وی با اشاره به این كه نمونه بارز چالش های فرهنگی را نه تنها در خیابان ها و ورزشگاه ها بلكه در سالن های فرهنگی نیز می توان مشاهده كرد بر لزوم كارهای فرهنگی برای رفع این چالش ها تاكید كرد.

معاونت هنری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این مراسم گفت: اداره ارشاد انزلی با فعالیت هایش همچون نگینی در گیلان در بخش فرهنگ و هنر می درخشد.

'سید وحید فخر موسوی' با گرامیداشت یاد و خاطره غلامرضا عباسی مسئول كانون فرهنگی هنری طاها، محمد مهدی مقدم گرافیست، نریمان مددی مژدهی طراح صحنه، امیر بدر طالعی مسئول هنرهای نمایش و كارگردان هنرمند تئاتر گیلان و فریدون پور رضا نغمه سرای بزرگ گیلان افزود: سال را تلخ شروع كردیم و عزیزانی را از دست دادیم اما اینها درسی است برای این كه بهتر باشیم .

فخر موسوی در خصوص چالش های فرهنگی خاطرنشان كرد: باید همانگونه كه با غذاهای سالم فرزندانمان را می پروانیم با انتقال صحیح فرهنگ خودی آنها را در مقابل فرهنگ های كاذب ایمن كنیم .

وی یادآور شد: باید در سال تولید ملی دست به دست هم بدهیم و در بخش فرهنگ و هنر تولیدات را به جایی برسانیم كه به ایرانی بودنمان افتخار كنیم و شاهد توانمندی های بیش از پیش هنرمندانمان باشیم

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح كرد: وظیفه انجمن ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شناسایی و معرفی هنرمندان و حمایت از فعالیت های آنان است .

فرماندار بندرانزلی نیز در این مراسم فرهنگ و هنر را روح جامعه خواند و برای حمایت از هرگونه فعالیت فرهنگی و هنری در شهرستان اعلام آمادگی كرد.

'سعادتمند داوودی' اظهار كرد: ظرفیت های خوبی در عرصه های فرهنگی و هنری شهرستان همچون بخش ورزش و تجارت وجود دارد.

وی افزود: این ظرفیت ها نشان دهنده آن است كه مردم انزلی در ابعاد مختلف سعی كرده اند به قله های تعالی دست یابند.

داوودی، همزیستی مردم از قومیت ها و طبقات اجتماعی مختلف در انزلی را یكی از ویژگی های جالب و ارزشمند مردم این شهرستان عنوان و آن را نشان دهنده روح لطیف و انسانیت مردم آن بیان كرد.

وی با اشاره به ظرفیت های بالقوه فرهنگی و هنری در بندرانزلی از مسئولان اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خواست در بحث اماكن فرهنگی و حمایت از هنرمندان توجه بیشتری به این شهرستان هنرپرور داشته باشند.

فرماندار بندرانزلی پیشنهاد كرد هر ماه با نمایندگانی از رشته های مختلف فرهنگی و هنری شهرستان نشستی به منظور بررسی مسائل و مشكلات و ارائه راهكار برای حل مشكلات داشته باشد.

این برنامه با آواز عزیز قاسم زاده همراه بود.ك/2

620 / 603