رشد ۱۴۱ درصدی کشفیات کالاهای قاچاق در گیلان

رشت - ایرنا - فرمانده انتظامی گیلان گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال کشفیات کالای قاچاق در استان ۱۴۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، سردار عزیزالله ملکی روز جمعه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلی امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: در حوزه جرائم اقتصادی و قاچاق هشت هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق طی نیمه نخست امسال در گیلان کشف شد.

وی افزود: همچنین ۹۶۸ فقره پرونده کلاهبرداری تشکیل شد و ۱۱۵ کلاهبردار هم در این رابطه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی گیلان اضافه کرد: طی امسال همچنین حدود ۳.۵ تن مواد مخدر کشف شد که در این راستا ۱۰ هزار و ۷۰۰ معتاد، چهار هزار و ۱۰۰ خرده فروش و ۵۳۹ قاچاقچی دستگیر شدند ضمن اینکه ۱۳ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در گیلان منهدم شد.

وی بیان کرد: با توجه به هماهنگی و تعامل با معتمدین در روستاها و شهرهای گیلان هزار و ۶۷۰ طرح امنیت محله محور در این مدت در استان اجرا شد که حدود ۱۰ هزار نفر در زمینه جرائم مختلف دستگیر شدند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره گردشگر پذیر بودن گیلان و افزایش آمار سفرها و خودروهای ورودی به استان طی ۶ ماهه امسال بیان کرد: در این مدت ۱۰ میلیون خودرو وارد گیلان شد و حتی برخی از روزها به دلیل ترافیک سنگین ماموران انتظامی و پلیس مجبور بودند با موتورسیکلت در جاده ها حضور یابند.

وی گفت: با وجود اینکه گیلان استانی مهمان پذیر است و مسافران زیادی را در استان داشتیم اما خوشبختانه شاهد کاهش آمار تصادفات و تلفات ناشی از سوانح رانندگی جاده ای بوده ایم.

به گفته وی، میزان تصادفات ۶ ماهه نخست امسال در گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد و میزان جانباختگان ۱۵ درصد کاهش داشته است و با وجود افزایش آمار مسافران طی چهار سال اخیر خوشبختانه شاهد کاهش آمار جانباختگان ناشی از تصادفات در گیلان هستیم.

وی ادامه داد: همچنین امسال مردم یک میلیون و ۷۵۰ هزار تماس با مرکز فوریتهای پلیسی در گیلان داشتند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد رشد دارد و از این تعداد ۳۳۰ هزار تماس منجربه اقدامات عملیاتی پلیس شد که این رقم هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲ درصدی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha