۲۶ فروردین ۱۳۹۱، ۹:۲۰
کد خبر: 80076830
T T
۰ نفر

بندرعباس- وزير آموزش وپرورش با تشريح اهداف راهبردي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش كشور گفت: براي اينكه بتوانيم آموزش و پرورش را بر مبناي نيازهاي روز و متناسب با توسعه راهبري نماييم، نيازمند نقشه جامع راه در اين عرصه مهم هستيم.

به گزارش ایرنا به نقل از نمابر روز شنبه روابط عمومی آموزش وپرورش هرمزگان، حمید رضا حاجی بابایی دركارگاه آموزشی سند تحولی آموزش وپرورش درجمع فرهنگیان هرمزگان افزود: براین اساس و برمبنای وزارت تدوین نقشه جامع، وزارت آموزش وپرورش اقدام به تهیه سند تحول بنیادین نمود كه به عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش همه مسائل مرتبط با این مجموعه عظیم را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: دریك نگاه جامع باید گفت سند تحول بنیادین جامع ترین سندی است كه نتیجه آن خردجمعی و بهره گیری از نقطه نظرات كارشناسان زبده و صاحب نظران و اساتید برجسته دانشگاه است.

وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: ضرورت نیاز آموزش و پرورش كشور به یك تحول بنیادین كه مدنظر رهبر فرزانه انقلاب بود دغدغه ای است كه به حدود 23 سال قبل بر می گردد، مقطعی كه رهبری در جایگاه رییس جمهور بر این امر مهم تاكید داشتند.

حاجی بابایی خاطرنشان كرد: در سالهای اخیر، آموزش و پرورش كشور سند تحول بنیادین نظام آموزشی را درمدارس سطح كشور ضروری دانست لذا به تهیه و تدوین این سند اقدام نمود.

وی تاكیدكرد: در واقع سند یاد شده پس از بررسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان مبنای كارآموزش وپرورش قرار گرفت بطوری كه با نگاه جامع همه مسائل مرتبط با این نهاد را دربر می گیرد.

این مقام مسوول خاطرنشان كرد: این سند هم اكنون در 130 هزار نسخه چاپ و آماده ارسال به همه مدارس است تا به عنوان یك نقشه جامع در اختیار متولیان امر تعلیم و تربیت باشد.

وی درپایان اظهارداشت: با جدیت درمسیر پیشبرد اهداف و برنامه های وزارت آموزش و پرورش ایستاده ایم و هرگز از اصول تدوین شده كه بر محوریت سند تحول بنیادین است، عقب نشینی نخواهیم كرد. ك/3

7195/668