۳ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۰:۰۱
کد خبر: 8007766
T T
۰ نفر
اقتصاد ژاپن در سال مالی جاری نیز با رکود روبرو می شود # خبرگزاری جمهوری اسلامی 88/02/03 اقتصاد.ژاپن.رکود.شناور توکیو- دولت ژاپن پیش بینی کرد که اقتصاد این کشور در سال مالی جاری نیز همانند سال مالی گذشته منتهی به 31 مارس سال جاری میلادی (11 فروردین ) با رکود روبرو خواهد شد. به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از رسانه های ژاپنی، دولت ژاپن پیش بینی کرده است که در سال مالی جاری منتهی به 31 ماه مارس 2010 میلادی (11 فروردین 1389) اقتصاد این کشور با رکود 3/3 درصدی روبرو شود. سال مالی جاری در ژاپن از اول آوریل سال میلادی جاری (12 فروردین ) آغاز شده و تا 31 ماه مارس سال 2010 میلادی (11 فروردین 1388) ادامه خواهد داشت.
بدین ترتیب این برای دومین سال متوالی خواهد بود که اقتصاد ژاپن با کاهش و رکود اقتصادی روبرو خواهد شد. دولت ژاپن بر اساس میزان رشد اقتصادی شناور در این کشور ، پیش بینی های خود را درخصوص میزان کاهش فعالیتهای اقتصادی آن مورد بازنگری قرار داد و در دسامبر گذشته پیش بینی کرد که فعالیتهای اقتصادی این کشور برای نخستین بار با کاهش شدید 3/3 درصدی روبرو خواهد شد. پیش بینی در خصوص بد شدن اوضاع اقتصادی ژاپن پس از آن که مطالعات دولتی بر روی داده های مربوط به تولید ناخالص ملی و تولیدات صنعتی در این کشور انجام و در دسامبر گذشته منتشر شد، مطرح می شود. دولت ژاپن می گوید: ژاپن به رغم تزریق بیش از 15 تریلیون ین معادل 150 میلیارد دلار به صندوقهای سرمایه گذاری عمومی به عنوان بخشی از بسته تشویقی اقتصادی دولت ، این کشور باز هم در رکود اقتصادی باقی خواهد ماند.
برآوردها حاکی از آن است که با تزریق پولی دولت ژاپن به موسسه های مالی این کشور زمینه رشد اقتصادی 9/1 درصدی در این کشور فراهم می شود. این گزارش همچنین می افزاید: سیاستهای انقباض مالی در ژاپن در حال حاضر حتی در مقایسه با سال 1998 میلادی که به منحای 5/1 درصد رسیده بود ، در وضعیت بدی بسر می برد. آساق 1513**280**
۰ نفر