۲۹ فروردین ۱۳۹۱، ۱۲:۰۶
کد خبر: 80082922
T T
۰ نفر

اهواز-مدير عامل سازمان ميادين فرآورده هاي كشاورزي و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري اهواز گفت: با تصويب سازه هاي جديد براي كيوسك هاي شهر اهواز، به زودي اين شهر نمايي تازه خواهد يافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از سازمان میادین فرآورده های كشاورزی و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز، 'ابراهیم علی نژاد' سه شنبه دراین باره اظهارداشت: طرح یكسان سازی كیوسك های مستقر در كلان شهر اهواز از سال 82 با مصوبه شورای شهر وقت در دستور كار سازمان میادین و سازماندهی مشاغل شهری قرار گرفت كه این طرح علی رغم فوریت و اهمیت آن تا سال 88 به مرحله اجرا در نیامد.

وی افزود: بخش اول مطالعات طرح یكسان سازی كیوسك های مستقر در شهر اهواز در سال 88 شروع و پایان یافت و نمونه های پیشنهادی براساس مطالعات، تحقیقات و مشاوره هایی كه از سال 90 در سازمان زیباسازی شهرداری اهواز انجام شده بود بهبود یافت.

علی نژاد تصریح كرد: در این زمینه از همه توان موجود در شهرداری كه می توانستند در فرآیند مطالعات و تحقیقات ما را یاری برسانند كمك گرفتیم.

مدیر عامل سازمان میادین فرآورده های كشاورزی و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز اظهارداشت: به دستور شهردار كارگروهی شامل كارشناسانی در حوزه زیباسازی ایجاد و طرح های پیشنهادی با عنایت به بافت فرهنگی، اقلیمی، جغرافیایی، وضعیت موجود پیاده روها و معابر شهری و سنخیت آن ها با مبلمان شهری مورد بررسی قرار گرفت و در این زمینه از نظرات كارشناسان زیباسازی، سازمان پارك ها، اتحادیه مربوطه و نمایندگان صنوف استفاده شد.

وی ادامه داد: در نهایت طرح های مصوب به حضور شهردار و معاونت خدمات شهری ارائه شد كه براساس دستورات صادره مقرر شد نمونه هایی جهت ارزیابی عملیاتی طرح ها ساخته و برای هر منطقه شهرداری رنگ خاصی منظور تا به تصویب طرح خاصی منجر شد كه توانسته بود نظر جمیع كارشناسان را به خود جلب كرده و در عمل نیز كارایی خود را ثابت كند.

علی نژاد اضافه كرد: با دستور و مساعدت شهردار اهواز در جهت مساعدت مالی به كیوسك داران، رایزنی هایی جهت اخذ وام و معرفی آنان به بانك های عامل جهت اخذ تسهیلات صورت گرفته و همچنین در صورتی كه كیوسك داران در شش ماهه اول سال مراجعه نمایند عدم افزایش كرایه و مبلغی بلاعوض از دیگر مساعدت های مالی سازمان به كیوسك داران در راستای بهبود سخت افزاری این تاسیسات شهری خواهد بود.

لازم به ذكر است كه هرگونه اقدامی كه افزایش رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد بدون مشاركت و همكاری كیوسك داران صورت نمی گیرد از این رو و با توجه به لازم الاجرا بودن این طرح و دستور اكید شهردار از همه كیوسك داران دعوت می شود در اسرع وقت نسبت به استفاده كردن از تسهیلات و تغییر سخت افزاری سازه های خود اقدام نمایند.

منطقه سه شهرداری اهواز به عنوان منطقه نمونه شاهد اجرایی شدن این پروژه خواهد بود.

این كیوسك های جدید با ظاهری زیبا، كف وسقف عایق، نورپردازی علمی، شیشه های دو جداره، دارابودن وسایل گرمایشی و سرمایشی، سیستم برق، تهویه مناسب، دكور فلكسی و تابلو مشخصات بهره بردار، فضای نوینی را در اختیار كاربران قرار می دهد كه بی شك سطح بهره مندی مردم از كیوسك داران را افزایش خواهد داد.

7161/641