۲۹ فروردین ۱۳۹۱، ۱۳:۲۵
کد خبر: 80083235
T T
۰ نفر

بيروت- در ادامه اجراي طرح سياسي اخراج لبناني هاي مقيم امارات(بويژه شيعيان نزديك به حزب الله) كه از يك سال و نيم پيش شروع شده است، اخيرا نيز 9 لبناني از اين كشور اخراج شده و 30 هزار لبناني نيز در معرض تهديد اخراج قرار گرفته اند.

به گزارش ایرنا از بیروت به نقل از منابع خبری، 'حسان علیان' رییس كمیته اخراج شدگان لبنانی از كشور امارات امروز سه شنبه با اشاره به سیاست این كشور در تنگ كردن عرصه بر لبنانی های مقیم در امارات گفت: طی دو هفته اخیر 9 لبنانی مقیم امارات به دلیل همكاری نكردن با دستگاه امنیتی امارات در جمع آوری اطلاعات از حزب الله لبنان، از این كشور اخراج شدند. این افراد متولد روستای 'یحمر' در جنوب لبنان هستند.

وی افزود: این افراد هیچ گونه فعالیت سیاسی در امارات نداشتند ولی دولت امارات بدون هیچ دلیلی و مدركی از تمدید اقامت آنها جلوگیری كرده و به آنها تنها 15 روز وقت داده كه با رسیدگی به امور خود، در اسرع وقت خاك این كشور را ترك كنند.

علیان تصریح كرد: اكثر تبعیدشدگان دارای مراكز تجاری و رستوران هستند و از مدت ها بیش در این كشور سرمایه گذاری كرده اند.

این مسئول با اشاره به رفتار غیر انسانی دولت امارات با لبنانی های مقیم در این كشور اظهار كرد: شمار كل لبنانی هایی كه تاكنون از این كشور اخراج شده اند به 350 نفر رسیده و طی دو ماه اخیر 30 نفر به تعداد آنها اضافه شده است.

وی گفت: دستگاه امنیتی امارات، از لبنانی های مقیم امارات خواسته است تا در مورد جمع آوری اطلاعات درباره حزب الله با آن همكاری كنند و در این راستا نیز با دستگاه امنیتی لبنان همكاری هایی دارد.

شیخ 'نعیم قاسم' معاون دبیركل حزب‌الله لبنان پیش از این از دولت امارات عربی متحده خواسته بود تا درباره اخراج لبنانی‌ها از این كشور عادلانه برخورد كند.

خاورم*2023**1030**1369
۰ نفر