۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۳:۱۹
کد خبر: 80093149
T T
۰ نفر

اروميه - رئيس سازمان بازرگاني آذربايجان غربي گفت: 973 تن و 487 كيلوگرم كود شيميايي قاچاق در سال گذشته در استان كشف و ضيط شده است.

جعفرصادق اسكندری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیگار، نفت گاز، لوازم آرایشی و بهداشتی، برنج خارجی، باطری، چای، لوازم التحریر و غیره از جمله دیگر كالاهایی است كه سال گذشته از قاچاقچیان در این استان كشف شده است.

وی اضافه كرد: در این میان كودشیمیایی بیشترین میزان كشفیات را نسبت به سایر اقلام در این استان به خود اختصاص داده است.

اسكندری در بخش دیگری اظهار كرد: كمیته پیشگیری و ساماندهی قاچاق كالا و ارز سازمان بازرگانی آذربایجان غربی در نیمه نخست سال 90 با كسب 269 امتیاز موفق به كسب رتبه برتر كشوری شد.

وی در ادامه به انجام 23 هزار و 260 مورد بازرسی از واحدهای صنفی – تولیدی و توزیعی استان در سال گذشته اشاره كرد و گفت : در راستای بازرسی های صورت گرفته یك هزار و 811 پرونده تخلف به ارزش چهار میلیارد و 786 میلیون ریال تشكیل شد.

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی افزود: تعداد بازرسی ها در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن 52 درصد و تعداد پرونده های متشكله نیز 94 درصد رشد داشته است.

وی افزود: سال گذشته هفت كلاس آموزشی نیز به منظور ارتقاء دانش كارشناسان و بازرسان در زمینه شناسایی كالاهای تقلبی و قاچاق از كالاهای اصلی برگزار شد و در این راستا سه هزار و 125 نفر ساعت آموزش داده شد.

وی اظهار كرد: سال گذشته 15 جلسه كمیته پیشگیری و ساماندهی اقتصادی قاچاق كالا و ارز با 136 مصوبه در استان تشكیل و حدود 129 مصوبه آن اجرا شد.

582/581