۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۵۵
کد خبر: 80094850
T T
۰ نفر

ابوظبي - جايزه بهترين فيلم مستند نيمه بلند هشتمين دوره جشنواره 'مستند الجزيره' در قطر به يك كارگردان ايراني اهدا شد .

به گزارش روابط عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه ، هشتمین دوره جشنواره مستند الجزیره دیروز با توزیع جوایز بهترین فیلم های مستند به كار خود پایان داد.

بر اساس گزارش روز سه شنبه این روابط عمومی، در این جشنواره مستند 'مشتی اسماعیل' به كارگردانی 'مهدی زمانپور كیاسری' جایزه بهترین مستند نیمه بلند هشتمین دوره جشنواره مستند الجزیره را از آن خود كرد.

فیلم مستند 'نصف انقلاب' به كارگردانی مشترك 'عمر الشرقاوی' و 'كریم الحكیم' كه به انقلاب مصر می‌پردازد، از بین 17 فیلم توانست جایزه بهترین مستند بلند این جشنواره را به دست آورد .

در مراسم اختتامیه این جشنوراه كه 'منصف المرزوقی' رییس جمهوری تونس نیز در آن حضور داشت، جایزه كمیته داوران برای بهترین فیلم نیمه ‌بلند به فیلم مشتی اسماعیل ساخته مهدی زمانپور كیاسری از ایران رسید و مدیر الجزیره 'شیخ احمد بن جاسم آل ثانی' این جایزه را به 'نادر طالب زاده' به نیابت از كیاسری اعطا كرد .

مستند مشتی اسماعیل روایتگر داستان پیرمرد نابینای شالیكاری است كه به رغم همه سختی‌های زندگی، امید و توان بالای این فرد نابینا را نشان می دهد .

همچنین در این جشنواره از 'امیر اسفندیاری' عضو ایرانی هیات داوران جشنواره الجزیره تجلیل شد .

در بخش مسابقه 'افق نو' فیلم 'فلسطین در جنوب' و 'چهره دیگر' جایزه اول و دوم را از آن خود كردند و فیلم 'همسایه' جایزه بخش 'كودكان و خانواده' جشنواره را از آن خود كردند.

در بخش حقوق بشر نیز فیلم 'مونولوگ‌های غزه' ساخته 'خلیل المزین' این جایزه را دریافت كرد. این فیلم در افتتاجیه جشنواره به نمایش درآمد.

جایزه ویژه كمیته داوران جشنواره هشتم فیلم مستند الجزیره نیز به فیلم‌های 'آزادی در غزه' از 'جرج عازار' و فیلم 'شهر الخلیل وطن من' رسید.

بنابر این گزارش، بیشترین فیلم هشتمین دوره جشنواره فیلم مستند الجزیره درباره فلسطین بود.

خاورم**1651 **1515
۰ نفر