۶ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۰:۵۸
کد خبر: 80096377
T T
۰ نفر

قبله تهران در فراغ مادر دو عالم سراسر اشك و ماتم است

۶ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۰:۵۸
کد خبر: 80096377

استان تهران - شهرري - سوم جمادي الثاني روز فراغ و جدايي كوثر فرارسيد و دوستداران ال نبي (ص) در گوشه گوشه اين عالم خاكي ضمن برپايي مجالس عزا براي بي بي دو عالم بر سر و سينه خود كوفته و اشك ماتم ريختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از قبله تهران شهرری، مردم مومن و سراسر عشق و شور به اهل بیت پیامبر اسلام (ص)، با فرارسیدن سالروز شهادت ام ابیها فاطمه زهرا(س)، یكبار دیگر ارادت خالصانه خود را به نمایش گذاشته و از شب گذشته با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و همچنین حسینیه و تكایای شهرری در غم فراغ مادر دو عالم عزاداری كردند.

بنابراین گزارش، عزاداران حسینی در شهرری با شروع دهه فاطمیه ضمن برپایی مجالس عزاداری و همچنین سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه و نوحه خوانی و مرثیه سرایی توسط ذاكرین اهل بیت عصمت و طهارت، یكبار دیگر تاریخ پرفراز و نشیب شهادت جانسوز صدیقه كبرا فاطمه زهرا(س) را یادآور شده و برای رنج ها و آلام آن حضرت اشك ماتم ریختند.

این گزارش حاكی است، هیات عزادار اعم از پیر و جوان طی شب و روز گذشته و در شب شهادت غریبانه دخت نبی مكرم اسلام (ص) با راه اندازی هیات سینه زنی و زنجیر زنی و بدست گرفتن پرچم سیاه ضمن حضور در میادین اصلی شهرری، به عزاداری پرداختند.

بنابراین گزارش، حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی و امام زادگان حمزه و طاهر (ع) از صبح روز چهارشنبه یكپارچه مملو از جمعیت سیاه پوش و عزادار می باشد و در این بین مردم مومن شهرری با دود كردن اسپند و برپایی ایستگاههای صلواتی و پخش نذورات، از زائرین پذیرایی می كنند.

به گزارش دفتر آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، به همین مناسبت برنامه های سخنرانی و عزاداری امروز در حرم مطهر و همچنین برپایی نماز جماعت در ظهر و مغرب برقرار بوده و مردم مومن و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می توانند در این مجالس حضور یابند.

1417/