۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۴۵
کد خبر: 80104706
T T
۰ نفر

فراخوان جشنواره سراسري عكس رضوي در تبريز منتشر شد

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۴۵
کد خبر: 80104706
فراخوان جشنواره سراسري عكس رضوي در تبريز منتشر شد

تبريز- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان ‌شرقي از انتشار فراخوان جشنواره سراسري عكس رضوي در تبريز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علی داننده اظهار كرد: جشنواره سراسری عكس رضوی از سری برنامه‌ های دهمین جشنواره بین‌ المللی امام رضا (ع) است كه در سال جاری با میزبانی تبریز برگزار می‌ شود.

وی هدف از چهارمین جشنواره سراسری عكس رضوی را ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع) عنوان كرد.

داننده همچنین گرامیداشت تولید كنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و كمك به انتشار گسترده این آثار را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره یاد شده دانست.

وی افزود: جشنواره یاد شده به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه (ع) و حضرت رضا (ع) همزمان با ایام دهه كرامت برگزار می‌ شود.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان موضوعات این دوره از جشنواره را شامل آداب و فرهنگ زیارت، حرم مطهر رضوی و آثار و ابنیه ‌ها و امام زادگان، وقف و فرهنگ وقف، یاران و اصحاب حضرت امام رضا (ع)، جلوه‌ های مشهدالرضا (ع)، زائران و مجاوران، شفا یافتگان و دلددگان حضرت، جلوه ‌های فرهنگ رضوی در خارج از كشور عنوان كرد.

داننده برگزاری نشست تخصصی و كارگاه های آموزشی، برگزاری نمایشگاه عكس سیر تحول توسعه حرم مطهر امام رضا (ع) و چاپ و رونمایی عكس های برگزیده جشنواره را از برنامه‌ های جنبی این جشنواره اعلام كرد.

براساس این گزارش هر هنرمند عكاس می‌تواند حداكثر 10 عكس به صورت تك عكس و هفت عكس به صورت مجموعه بر روی لوح فشرده با فرمت 'jpeg ' در اندازه 40*30 سانتی متر و با دقت dpi 300 به دبیرخانه این جشنواره ارسال كند.

علاقه مندان می‌ توانند آثار خود را تا بیستم مرداد ماه سالجاری به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، بلوار استاد شهریار، اول سربالایی ولیعصر،‌ دبیرخانه جشنواره سراسری عكس رضوی ارسال كرده و برای كسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.akserazavi.ir مراجعه نمایند.

جشنواره سراسری عكس رضوی توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی با همكاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ دبیرخانه دایمی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، شورای فرهنگ عمومی استان، انجمن هنر عكاسی و كانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان ‌شرقی برگزار می ‌شود.

7240/587