۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۷:۴۰
کد خبر: 80105632
T T
۰ نفر
452عنوان برنامه فرهنگي هنري در چهارمحال و بختياري امسال برگزار مي شود

شهركرد- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري از برگزاري 452عنوان برنامه فرهنگي و هنري در اين استان در سالجاري خبر داد.

به گزارش ایرنا، 'حسین گنجی ' در نشست خبری با رسانه های این استان در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهركرد افزود:از این تعداد، سه برنامه كشوری،چهار برنامه به صورت منطقه ای ،25برنامه استانی و 420برنامه به صورت شهرستانی برگزار می شود.

به گفته وی، جشنواه شعر كودك و نوجوانان امام رضا(ع)، نمایشگاه كتاب و نمایشگاه رسانه های دیجیتال به صورت كشوری برگزار می شود.

گنجی گفت:جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین، جشنواره شعر گویش بختیاری، نمایشگاه علوم قرآنی، جشنواره فیلم كوتاه بام ایران، سوگواره خون و خورشید، جشنواره روی ریل انتظار، همایش بصیرت، جشنواره تئاتر خیابانی، برزگداشت روز تئاتر ، بزرگداشت سالگرد ارتحال امام و برنامه های مختلف امسال در این استان برگزار می شود.

وی، راه اندازی خانه های فرهنگ دیجیتال را از دیگر سیاست های این اداره عنوان كرد و گفت: امسال چهار خانه فرهنگ دیجیتال در چهارمحال وبختیاری دایر می شود.

گنجی گفت:اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در راستای حمایت از نهضت مطالعه مفید بیش از 300میلیون ریال كتاب را به ارگانها و نهادها در قالب حمایت از خرید كتاب اهدا كرده است.

به گفته وی ، در راستای حمایت از جامعه هنری و نویسندگان چهارمحال وبختیاری تاكنون 800نفر از هنرمندان ،نوبسندگان و خبرنگاران تحت پوشش صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان قرار گرفته اند.

وی به تعیین شاخصه های فرهنگی در این استان اشاره كرد و گفت : هم اكنون كمیته ایثار و شهادت به منظور تدوین تقویم ایثار و شهادت و تولید آثار فاخر در بحث ایثار و شهادت فعال شده است.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری بر ترویج و نهادینه شدن فرهنگ قرآن كریم در جامعه اسلامی تاكید كرد و افزود:بیان و ادبیات گفتاری در ایجاد ذوق در مخاطب جویای حقیقت زیر بنای فعالیتی در هر اقدام قرآنی است.

وی گفت: با ترویج و تبیین فرهنگ قرآن در جامعه اسلامی می‌توان اقدامات فرهنگی جاویدانی انجام داد.

گنجی تشكیل كمیته توسعه قرآن را در ادامه فعالیت های قرآنی و در راستای ساماندهی به این فعالیت ها خواند و یادآور شد: فرهنگ قرآن و ترویج و تعمیق آن در جامعه یكی از وظایف كمیته قرآن و معارف اسلامی است كه طبق رسالتش باید مبانی قرآنی را در جامعه تقویت و نهادینه سازد و در راستای اجرای مهندسی فرهنگی ، آموزش های عمومی ،پژوهش و تقویت نیرون انسانی و تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی را در استان پی گیری كند.

مدیر كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت:یكی از رسالت‌های این كمیته اشاعه و تعمیق فرهنگ قرآن است.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری از برگزاری نمایشگاه یكصدمین سفر رییس جمهوری در شهركرد خبر داد و گفت:امسال یكصدمین سفر استانی رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات دولت در كشور برگزار می شود كه در این راستا اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری اقدام به برگزاری نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با محوریت این سفر كرده است.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری گفت:عكاسان ، خبرنگاران ، نویسندگان و مسوولان مطبوعات محلی ،كثیر الانتشار و خبرگزاری های استانی می توانند آثار خود را تا هجدهم اردی بهشت ماه به این اداره كل تحویل دهند.

گنجی،محورهای این نمایشگاه را استقبال مردمی از دكتر محمود احمدی نژاد، گزارش های توصیفی ، سخنرانی های رییس جمهوری ، حضور رییس جمهوری و هیات در شهرستان های استان عنوان كرد.

به گفته وی،خبرنگاران و نویسندگان نشریات و خبرگزاری های در چهارمحال وبختیاری برای شركت در این جشنواره و نمایشگاه نمونه ای از آثار منشتر شده را به اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری واقع در چهارراه فارابی شهركرد ارائه دهند.

وی یادآور شد:به بهترین آثار منتشر شده از سوی خبرنگاران نشریات و خبرگزاری های استان با محوریت عدالت محوری ، مهر ورزی ، خدمتگزاری و كار و تلاش در خصوص یكصدمین سفر رییس جمهوری اسلامی ایران كه در آینده نزدیك در كشور صورت می گیرد، جوایزی اهدا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سفرهای استانی رییس جمهوری اسلامی ایران از سال 84 در مشهد مقدس آغاز شد و اكنون ایران اسلامی در آستانه یكصدمین سفر تاریخی رییس جمهوری اسلامی ایران می باشد.

7359