۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۹:۰۶
کد خبر: 80111256
T T
۰ نفر
گربه نادر 'پالاس' در منطقه شكار ممنوع مهريز رها سازي شد

يزد - رئيس اداره محيط زيست شهرستان مهريز گفت: براي نخستين بار گربه كمياب و نادر 'پالاس' در منطقه حفاظت شده و شكار ممنوع كالمند ،بهادران مهريز رهاسازي شد .

' محمد رضا محمودی ' روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینكه این گربه چندی قبل توسط یكی ازاهالی مهریز شناسایی و تحویل این اداره گردید اضافه كرد: این گربه با حضور جمعی از مسئولان به دامن طبیعت در منطقه كالمند ، بهادران رها شد .

وی اظهار داشت: گربه پالاس از گربه‌سانان كمیاب كشور محسوب می شود كه با رهاسازی آن در این منطقه ، تعداد آنها به شش گونه پلنگ، یوزپلنگ، گربه وحشی، كاراكال، گربه جنگی و پالاس افزایش یافت .

رئیس اداره محیط زیست مهریز در خصوص این گربه توضیح داد : گربه پالاس یك گربه‌سان وحشی كوچك بومی آسیای میانه است كه دمی كلفت و بلند و موهای بدن آن به رنگ خاكستری متمایل به زرد است .

محمودی گفت: این گربه وحشی دارای حدود 50 تا 60 سانتی‌متر طول سر و تنه و 21 تا 30 سانتی‌متر دم و به طور متوسط 2.5 تا 4.5 كیلوگرم وزن است.

وی همچنین گفت: چشمان گرد این جانور برجسته‌ترین ویژگی‌ آن است و در استپ‌های مرتفع با پوشش گیاهی نسبتا متراكم زیست می‌كند.

این مسئول با اشاره به اینكه منطقه حفاظت شده كالمند ، بهادران زیستگاه بیش از پنج هزار انواع وحوش كمیاب و نادر است توضیح داد: همه ساله با هماهنگی محیط زیست جمع زیادی از دانشجویان و دانش آموزان از منطقه بازدید می كنند .

منطقه حفاظت شده كالمند ، بهادران در 20 كیلومتری جنوب شهر مهریز و در دهستان بهادران در بخش مركزی قرار دارد .ك3

7541/1968