۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۸:۰۲
کد خبر: 80112977
T T
۰ نفر
رأي اولي هاي رشت: آينده اي روشن بر برگه هاي رأي مي نشانيم

رشت - رأي اولي هاي شهر رشت روز جمعه با حضور حماسي در دور دوم نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي، شور و شعور سياسي خود را به نمايش گذاشتند تا آينده اي روشن بر برگه هاي رأي بنشانند.

به گزارش عصر روز جمعه خبرنگار ایرنا، آنان با دستانی گرم و مهربان با شوق انتخاب پای صندوق های اخذ رأی حاضر شدند تا عشق و وفاداری شان را به نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر كبیر انقلاب به جهانیان ثابت كنند.

رأی اولی های شهر رشت در كنار سایر همشهریان خود در صحنه دیگری از انتخاب آمدند تا با انتخابی آگاهانه ، آینده ای روشن برای میهن شان ترسیم كنند.

در گشت و گذاری در سطح شهر رشت برای تهیه گزارش مردمی در رابطه با دور دوم نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، مشاركت گروهی رأی اولی ها نظرم را جلب كرد؛ به سراغ آنها رفتم و دیدگاهشان را در رابطه با اهمیت شركت در انتخابات و هدف از مشاركت پرسیدم.

آنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، انتخابات را فرصتی برای تعیین آینده ای بهتر دانستند و بیان داشتند: ما نیز همگام با بقیه آمده ایم تا با برگه های رأی خود و با انتخابی آگاهانه، آینده ای روشن را برای كشورمان به ارمغان آوریم.

'محمد زادهادی' یكی از رأی اولی های رشت بعد از رأی دادن در شعبه شماره یك حوزه انتخابیه این شهر به خبرنگار ایرنا گفت: رأی من در آینده ام تاثیر دارد، به همین علت در انتخابات شركت كردم.

وی با بیان اینكه انتخاب درست نقش مؤثری در آینده بهتر و پیشرفت و توسعه كشور دارد، افزود: سرنوشت كشورمان با همین رأی های مردم مشخص می شود بنابراین حضور ما در انتخابات و انتخاب بهترین ها بسیار ارزشمند است.

وی تخصص، صداقت، مؤمن بودن و انقلابی و پیرو ولایت فقیه و ادامه دهنده راه شهیدان را از ویژگی های یك نماینده اصلح نام برد و خاطرنشان كرد: یك نماینده كارآمد با چنین خصوصیاتی می تواند برای مردم و رفع مشكلات آنها كار كند.

وی دانش آموزان و دانشجویان را آینده سازان میهن اسلامی خواند و اظهار داشت: نمایندگان باید زمینه را برای بروز استعدادهای آینده سازان كشورمان فراهم كنند.

مسوولان شعب انتخابیه شهر رشت نیز با اشاره به حضور باشكوه، گسترده و گروهی رأی اولی ها در دور دوم نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفتند: رأی اولی ها در شهر رشت نیز در كنار سایر همشهریان خود در این دوره از انتخابات حضوری گسترده یافتند.

ناظر مسئول شورای نگهبان یكی از حوزه های انتخابیه شهر رشت حضور رأی اولی ها را در دور دوم انتخابات خوب توصیف كرد و گفت: رأی اولی ها در این دوره همانند 12 اسفند، با شور و نشاط در انتخابات شركت كردند.

'اكبر رنجبر' عصر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رأی اولی ها هم آمدند تا به وظیفه خود عمل كرده و در سرنوشت سیاسی كشورشان سهیم شوند.

وی با بیان اهمیت مجلس شورای اسلامی و راهیابی نمایندگانی كارآمد و متخصص به مجلس اظهار داشت: نماینده خوب و كارآمد بایستی نسبت به مسایل مهم كشور آگاه بوده و قوانین آنها به نفع مردم باشد.

بازرس وزارت كشور در حوزه انتخابیه یك شهرداری رشت نیز با اشاره به مشاركت خوب رأی اولی ها از همان ساعات اولیه شروع رأی گیری گفت: رأی اولی ها از اینكه برای نخستین بار در انتخابات شركت می كنند، شور و هیجان دارند.

'فیروز محمدی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشاركت اقشار مختلف مردم در این دوره از انتخابات، نشان از وحدت و همدلی مردم است.

وی اظهار داشت: مردم با حضور گسترده خود در انتخابات می خواهند بار دیگر به جهانیان بفهمانند كه نظام مقدس جمهوری اسلامی مورد قبول ما ایرانیان است.

وی با بیان اینكه نمایندگان باید به فكر عموم مردم باشند، خاطرنشان كرد: نماینده باید مشكل مردم را آگاهانه ببیند، بشنود و برای رفع آنها تلاش كند.

به گزارش ایرنا، گیلان 13 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد كه تعیین سرنوشت سه نماینده نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان به دور دوم كشیده شده است.ك/4

7286/695