۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۹:۵۷
کد خبر: 80115614
T T
۰ نفر

اجراي 74 طرح كشاورزي در شهرستان باوي مصوب شد

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۹:۵۷
کد خبر: 80115614

اهواز- در نشست كارگروه توسعه كشاورزي شهرستان باوي كه به رياست استاندار خوزستان تشكيل شد اجراي 74 طرح كشاورزي با اعتبار 150 ميليارد ريال در اين شهرستان مصوب شد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خوزستان ،'سیدجعفر حجازی' در این نشست با اشاره به رویكردهای كارگروه كشاورزی گفت:سیاست‌های این كارگروه كشف استعدادهای هر شهرستان و شناسایی فرصت‌های اشتغال‌زایی آن در بخش كشاورزی است.

وی افزود: از متقاضیان تسهیلات در كارگروه شهرستان باوی دو هزار و سه نفر دارای زمین و دو هزار و 503 نفر فاقد زمین زراعی هستند و تامین تسهیلات برای دانش آموختگان رشته‌های مرتبط كشاورزی، فرزندان كشاورزان، علاقه مندان به اشتغال در صنایع تبدیلی و سایر متقاضیان به ترتیب در اولویت هستند.

استاندار خوزستان تاكیدكرد: جهاد كشاورزی باید در ارایه طرح‌ها حداقل 10 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب را سرلوحه قرار دهد تا بتوان 10 درصد توسعه ایجاد كرد.

حجازی در این نشست كه شماری از مدیران كل و روسای دستگاه های اجرایی و بانك ها حضور داشتند افزود: جهاد كشاورزی باید سرانه مصرف هر شهرستان را به تفكیك تهیه و تا سال 1392 كمبودها را پیش بینی كند تا برای تامین نیازها و تصویب طرح‌ها امكان برنامه ریزی باشد.

وی یكی از دلایل ناموفق بودن طرح‌ها از جمله طرح بنگاه‌های زودبازده را كارشناسی نبودن و مطالعه لازم و پیش بینی نشدن توجیه اقتصادی این طرح‌ها عنوان كرد و گفت: این همه بیكاری و تعطیلی واحدهای كارگاهی به دلیل صدور مجوز كسب بدون مطالعه و كارشناسی است.

استاندار خوزستان افزود: همچنین یكی از دلایل ناموفق بودن طرح جمع آوری مرغ زنده در استان به ویژه در اهواز، نبود واحدهای كشتار مرغ به اندازه كافی و به نسبت تعداد مرغداری‌هاست.

وی همچنین با تاكید بر فراهم ساختن تسهیلات اشتغالزایی در بخش كشاورزی برای خانوارهای زیرپوشش نهادهای حمایتی اظهار كرد: با اعتبارات كم می‌توان در زمینه كشاورزی از جمله در پرورش دام و مرغ و زنبورداری برای خانوارهای زیرپوشش كمیته امداد و بهزیستی اشتغال ایجاد و این خانواده‌ها را خودكفا كرد.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان خوزستان در ادامه پیشنهاد احداث انبار ذخیره محصولات كشاورزی توسط تعاون روستایی را رد كرد و گفت: سال گذشته جهاد كشاورزی 48 انبار خود را به معرض فروش گذاشت كه پذیرفته نشد و می‌توان این انبارها را به تعاون روستایی برای استفاده واگذار كرد.

وی افزود: ساخت مركز خرید محصولات كشاورزی كه از دیگر پیشنهادات تعاون روستایی است، كار جدیدی است كه در اولویت برنامه‌های كارگروه كشاورزی نیست و این طرح باید بررسی كارشناسی شود.ك/1 646/641