۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۸:۱۷
کد خبر: 80116924
T T
۰ نفر
شهيد مطهري خود را از عرش به فرش رساند تا واژه هايش را همگان درك كنند

كرج-مدير كل آموزش و پرورش استان البرز گفت: استاد شهيد مطهري، اين معلم دلسوز جامعه، خود را مي شكند و از عرش به فرش مي آورد و از واژه هايي استفاده كرد تا آثارش براي همه توده هاي مردم قابل درك باشد.

به گزارش ایرنا 'اكبر حلیمی' روز یكشنبه در آیین تجلیل از فرهنگیان نمونه آموزش و پرورش ناحیه سه كرج كه در كانون بسیج جوانان سپاه كرج برگزار شد، افزود: یكی از ویژگی های شهید مطهری اینكه در اوج علم، كتاب داستان راستان را برای كودكان نوشت كه نشان از فروتنی این استاد بزرگوار بود.

وی این ویژگی های شهید مطهری را الگویی تمام نما برای معلمان دانست و اظهار داشت: شهید مطهری شخصیتی داشت كه تمامی آثار قلمی اش برای جامعه نافع بود.

وی گفت: در این زمانه نقد غیرمنصفانه ای به نسل جوان ما می شود كه اینها توی باغ نیستند و پای بند اصول تعلیم و تربیت نیستند ولی باید نقش حیاتی خود را در این بین بدانیم زیرا فرزندان در هر سنی و رتبه علمی باشند نیازمند تعلیم و تربیت هستند و احترام به معلم را من و شما باید به آنها آموزش دهیم.

حلیمی در ادامه افزود: فلسفه طراحی سند بنیادین مبتنی بر تربیت است و معلم محور تربیت است و در كنار نقش پررنگ و اساسی تربیت باید آموزش را هم داشته باشد.

این مسئول بیان داشت: معلم اسوه ای بصیر و امین است كه برای هدایت كودكان تلاش می كند و در افق 1404 می بایستی جوانانی را تربیت كنیم كه دانش و مهارت، انسانهایی خلاق، فكور، بصیر و مسئولیت پذیر باشند. ك/2

693/1027