۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۳:۵۴
کد خبر: 80118332
T T
۰ نفر
مخترع زاهداني مدال نقره مسابقات بين المللي اختراعات سوئيس را كسب كرد

زاهدان - 'سعيد قلفي' مخترع زاهداني به عنوان تنها نماينده سيستان و بلوچستان موفق به كسب مدال نقره مسابقات بين المللي اختراعات سوئيس شد.

این مخترع جوان زاهدانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقات نیمه نخست اردیبهشت ماه امسال زیر نظر مستقیم دولت فدرال سوئیس و شهردار ژنو با حمایت سازمان مالكیت فكری ملل متحد( WIPO) و حمایت فدراسیون جهانی مخترعین( IFIA) برگزار شد.

قلفی عنوان اختراع خود را 'طراحی سیستم هیبویدهیدرولیك در اتوبوس درون شهری' ذكر كرد و گفت: در این طرح انرژی تلف شده در اتوبوس درون شهری كه به علت توقف حاصل می شود جذب شده و مجددا مورد استفاده سیستم قرار می گیرد كه نتیجه آن كاهش مصرف سوخت به كمتر از 2/1 درصد است.

وی با اشاره به ثبت این اختراع در كنفدراسیون جهانی مخترعان گفت: برای ساخت ماكت و نمونه اصلی شبیه سازی شده این اختراع بیش از 30 میلیون ریال هزینه شده است.

این مخترع جوان 22 ساله بیان داشت كه تاكنون موفق به ثبت دو اختراع خود شده است و اختراعات دیگری را در دست طراحی و ساخت دارد.

به گزارش ایرنا، قلفی كه هم اكنون مشغول به تحصیل در رشته مدیریت دولتی دانشگاه آزاد واحد زاهدان است گفت: با توجه به داشتن دیپلم مكانیك علاقه خاصی به فعالیت های صنعتی دارم.

وی افزود: هیچ كس باور نداشت بتوانم در زمینه مكانیك اختراعاتی داشته باشم اما با توكل به خداوند و علاقه مندی ذاتی خود توانستم برای مردم سیستان و بلوچستان با كسب رتبه در مسابقات بین اللملی اختراعات سوئیس افتخار بیافرینم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان نیز در این رابطه گفت: كسب مدال نقره مسابقات بین المللی اختراعات سوئیس در میان 40 كشور معتبر علمی توسط یك دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگ زرین دیگری از افتخارات این مركز آموزشی است.

'احمد مهربان' افزود: بررسی اختراعات، اعطای مدال و جوایز در این مسابقات بین المللی از سوی بیش از 70 نفر از داوران بین المللی با تخصص های ویژه صورت پذیرفته است. ك/3

7307/653/330
۰ نفر