۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۲:۴۳
کد خبر: 80124014
T T
۰ نفر
وجود معلمان عاشق و دلسوز در دستگاه تعليم و تربيت،موجب زيبايي معنوي آن شده است

زنجان ـ رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان طارم، از آموزش و پرورش به عنوان يك نهاد خطير انسان ساز نام برد و گفت: وجود معلمان عاشق و دلسوز در دستگاه تعليم و تربيت، موجب زيبايي معنوي آن شده است.

‘رضاعلی انبارلو’ روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، آموزش و پرورش را كلید فتح آینده دانست و افزود: انتظار از آموزش و پرورش این است كه كه انسان های متعهد و مسئولیت پذیر تربیت كند و نسل امروز را برای زندگی در جامعه ی فردا آماده سازد.

انبارلو،اظهار داشت: رسالت اصلی آموزش و پرورش، توان بخشیدن به فرد فرد انسان ها در جهت توسعه ی كامل استعدادها و نیز شناخت توانمندی های خلاق خویش است و این هدف بر سایر اهداف آن، ارجحیت دارد.

وی، معلمان را معماران اصلی دستگاه تعلیم وتربیت ذكر كرد و افزود: آنان با تربیت و پرورش فكری دانش آموزان به عنوان سازندگان فردای جامعه و ایجاد طرح های ناب در اذهانشان، در این مسیر به ایفای نقش می پردازند.

رئیس اداره آموزش و پرورش طارم،تشریح كرد: اگر معلم به وظایف خویش به درستی آگاه باشد و از نحوه رفتار و كردار خویش مراقبت لازم را به عمل آورد در این صورت می تواند انسانی صالح و شایسته به جامعه تحویل دهد.

انبارلو، قدردانی از شأن و منزلت معلمان را یك وظیفه همگانی دانست و هفته معلم را فرصت كوچكی برای ارج نهادن به تلاش های عاشقانه و دلسوزانه معلمان ذكر نمود.

وی، تصریح كرد: مقام و مرتبت معلم بدان جهت رفیع و ستودنی است كه دانایی و معرفت انسان ها و پیشرفت هر جامعه مرهون عزم و اراده این راست قامتان عرصه اندیشه و خرد است.

7322/522