۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۴۲
کد خبر: 80131644
T T
۰ نفر

ولايتمداري ويژگي برتر حضرت فاطمه (س) بود

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۴۲
کد خبر: 80131644
ولايتمداري ويژگي برتر حضرت فاطمه (س) بود

گرگان - عضو هيات علمي دانشگاه جامع امام حسين (ع) تهران با بيان اينكه ويژگي مشترك حضرت زهرا (س) با ديگر فرزندان رسول خدا (ص) اين بود كه همگي فرزند رسالت بودند، گفت: ولايتمداري ويژگي برتر حضرت فاطمه (س) بود.

به گزارش ایرنا، 'محمد حسین رجبی دوانی' روز دوشنبه در همایش 'زن، ولایتمداری و بصیرت بانوی ایرانی' كه به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) در گرگان برگزار شد، افزود: آن بانوی گرامی اسلام همسر ولایت و مادر امامت بود، اما این دو ویژگی موجب برتری دختر پیامبر نشد، بلكه دفاع وی از مقام ولایت موجب تداوم امامت شد و ویژگی خاصی به آن حضرت داد.

به گفته وی، اگر حمایت حضرت فاطمه (س) از حضرت علی (ع) در مقام امام و ولی مسلمین نبود، بدون تردید حضرت علی (ع) در زمان حضرت فاطمه (س) به شهادت می رسید و موضوع امامت قطع می شد.

این استاد دانشگاه تاكید كرد: آن بانوی گرامی برای تداوم مقام ولایت و امامت از سوی خدا مورد امتحان قرار گرفت و توانست از این آزمون سربلند بیرون آید و برهمین اساس نه تنها الگوی زنان بلكه الگوی مردان هم می باشد.

رجبی دوانی با اشاره به زمینه های خلقت حضرت فاطمه (س) و بیان فرمایش رسول گرامی اسلام كه فرمودند 'خدا اختیار فاطمه را دارد' افزود: خداوند با ولادت حضرت زهرا (س) و ازدواج وی با حضرت علی (ع) رسالت پیامبر (ص) را تا قیامت حفظ كرد.

این همایش توسط دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی استان گلستان و با همكاری اداره كل تبلیغات اسلامی، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، بسیج جامعه پزشكی، بسیج جامعه زنان و دانشگاه امام حسین (ع) تهران به مدت یك روز در گرگان برگزار شد.

7467/508/601
۰ نفر