۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۹:۴۶
کد خبر: 80132863
T T
۰ نفر
چهار هزار و 400 كيلومتر شبكه تغذيه و توزيع گاز طبيعي در استان اردبيل اجرا شد

كوثر ، اردبيل - مديرعامل شركت گاز استان اردبيل از اجراي چهار هزار و 400 كيلومتر شبكه تغذيه و توزيع گاز طبيعي و بهره مندي 5/99 درصد از خانوارهاي شهري استان از نعمت گاز طبيعي خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، فیروز خدایی روز سه شنبه در بازدید از طرح های گازرسانی شهرستان كوثر افزود: 43 درصد خانوارهای روستایی استان نیز از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

وی گفت: با تكمیل عملیات اجرایی پروژه های گازرسانی به 18 درصد دیگر از خانوارهای روستای استان كه گازرسانی به آنها در دست اقدام است میزان خانوارهای روستایی بهره مند از گاز طبیعی در استان به 61 درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شركت گاز استان اردبیل افزود: تاكنون 23 شهر و 281 روستا از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند و عملیات گازرسانی به 200 روستای دیگر استان هم در دست اجرا است.

وی اظهار داشت: از مجموع شبكه گذاری انجام شده در استان 48 درصد در روستاها و 52

درصد در شهرهای استان اجرا شده است.

خدایی به نصب 153 هزار و 700 انشعاب گاز در استان اشاره كرد و گفت: شركت گاز استان اردبیل تا پایان سال گذشته بیش از 284 هزار و 190 مورد مشترك گاز پذیرش كرده كه از این میزان 885 مورد مربوط به صنایع عمده و جزء بوده است.

وی گاز رسانی به 56 مورد از جایگاههای سی ان جی در استان را از دیگر اقدامات این شركت ذكر كرد.

وی در زمینه مصرف گاز طبیعی در سال گذشته در استان گفت: پارسال مشتركین شركت گاز استان بیش از یك میلیارد و 663 میلیون متر مكعب گاز طبیعی مصرف كردند.

خدایی گازرسانی به مناطق جنوبی استان را اولویت مهم شركت گاز استان اعلام كرد و بیان كرد: در بخش گازرسانی به روستاهای استان فعالیت های چشمگیری انجام شده است.

وی از آغاز عملیات اجرایی برای گازرسانی به پنج روستای شهرستان كوثر خبر داد و گفت: كرندق ، شویر ، آلو ، زاویه كرد و جغناب مجموعه روستاهای شهرستان كوثر هستند كه زیرپوشش گاز طبیعی قرار خواهند گرفت.

وی كوهستانی و سنگی بودن مسیر شبكه گازرسانی به این روستاها را از ویژگی های طرح گازرسانی به پنج روستای یاد شده ذكر كرد.

7123/594/593