۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۳۹
کد خبر: 80137678
T T
۰ نفر
معاون سپاه قدس گيلان: اردوهاي جهادي فرصتي براي افزايش توان بصيرتي است

رشت - معاون اجرايي سپاه قدس استان گيلان گفت: اردوهاي جهادي فرصتي براي دانشجويان بسيجي به منظور افزايش توان بصيرتي و معرفتي آنان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'عباس بایرامی' روز پنجشنبه در همایش رسم هجرت اردوهای جهادی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت هدف اولیه در اردوهای جهادی را ساختن دانشجویان خواند و افزود: دانشجویان باید در این چنین اردوهایی ساخته شوند.

وی با بیان اهمیت اردوهای جهادی اظهار داشت: به طور كلی هدف از برگزاری این اردوها كار برای رضای خدا، خدمت به محرومان و جهاد با نفس است.

معاون اجرایی سپاه قدس استان گیلان ظرفیت شناسی در این اردوها را مهم دانست و خاطرنشان كرد: ظرفیت شناسی مرحله ای از اردوهای جهادی است كه افراد باید ظرفیت شان را ارزیابی كنند.

وی به سازماندهی در این اردوها اشاره و تصریح كرد: اعضای گروه در این اردوها بایستی بر اساس نیازهای مختلف در گروه های 20 تا 40 نفره سازماندهی شوند.

وی با تاكید بر بهره گیری از تجربه افراد و مشورت كردن با آنها در برگزاری اردوهای جهادی بیان داشت: برای تعیین محروم ترین نقطه باید از نظر مسوولان، مدیران استانی، شهرستانی و ... بهره گرفته شود.

بایرامی شناسایی صحیح مكان انتخاب شده همراه با گروه افراد متخصص در بخش های عمرانی، پزشكی، مشاوره، فرهنگی و غیره را مهم دانست و تصریح كرد: در برگزاری این اردوها نباید جایی را انتخاب كنیم كه شاخصه محرومیت نداشته باشد.

وی با تاكید بر ضرورت توجه به اصل معنویت، خودسازی و نیروسازی در سایه لمس مشكلات و احساس دردها در این اردوها بیان كرد: ایجاد فضای نشاط، همدلی، مشاركت، معنویت در گروه بویژه مردم بایستی در این اردوها مورد توجه قرار گیرد.

معاون اجرایی سپاه قدس استان گیلان تاكید كرد: اگرچه در این اردوها كار برای رضای خداوند انجام می گیرد اما اقدامات صورت گرفته برای محرومت زدایی، عمرانی و آبادانی مناطق محروم بایستی به اطلاع مردم برسد.

وی یاد و خاطره 'عبدالرضا حاجی پور' ، 'میثم دهقانپور' و 'سید مجتبی غیاثی' كه سال گذشته در اردوهای جهادی گیلان در منطقه املش دارفانی را وداع گفتند، گرامی داشت.

مدیركل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری گیلان نیز در این همایش در سخنانی با بیان این مطلب كه لبه تیز حملات دشمن بر ولایت فقیه است، گفت: همه شما دانشجویان بسیجی باید به عنوان حلقه صالحین از این جایگاه ولایت فقیه دفاع كنید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'سید عیسی مهدوی' اردوهای جهادی را كاری ارزشمند دانست و افزود: حركت جهادگران در اردوهای جهادی در مناطق و انتقال زوایای پنهان محرومیت به مسوولان كاری مهم و قابل تقدیر است كه اولویت كاری ما ورود به مسایلی است كه به ما انتقال داده می شود.

وی با بیان اینكه بسیج سازندگی در محرومت زدایی نقش مؤثری ایفا می كند، اظهار داشت: دانشجویان بسیجی در اردوهای جهادی با یك كار به ظاهر كوچك در ابعاد بزرگ و وسیع، دل مردم مناطق محروم را شاد می كنند كه اجر معنوی زیادی به همراه دارد.

مدیركل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری گیلان خدمت به مردم را بالاترین ارزش دانست و خاطرنشان كرد: همه ما بایستی برای خدمت به مردم و رفع مشكلات آنها تمام سعی و تلاش خود را به كار گیریم.

همایش رسم هجرت اردوهای جهادی روز پنجشنبه با هدف تلاش برای ترویج و اشاعه فرهنگ و تفكر جهادی، ایجاد وحدت رویه و اثربخشی اردوها و ارتقاء كیفی آنها و تعامل و ارتباط بین گروه های جهادی با شركت 350 نفر از سرگروه های عرصه های جهادی شامل 'فرهنگی، علمی آموزشی، بهداشت و درمان، عمرانی، كشاورزی و دامپروری' بسیج دانشجویی دانشگاه های استان گیلان در رشت برگزار شد.ك/2

7286/695