۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۲۶
کد خبر: 80142170
T T
۰ نفر
حرم مطهر حضرت معصومه(س) ميزبان اولين جشنواره سراسري اعتكاف خواهد بود

قم- رييس ستاد اعتكاف قم گفت : نخستين جشنواره سراسري فرهنگي و هنري اعتكاف چهارم خردادماه سال جاري در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) قم برگزار مي شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام 'علیرضا تكیه‌ای' روز یكشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینكه فراخوان جشنواره اعتكاف در ماه رجب سال گذشته اعلام و تا ماه رمضان ادامه داشت، گفت: این جشنواره با هدف اعتلای روحیه معنوی اعتكاف و به كارگیری ابزار هنر، تعمیق معنویت در جامعه و ترویج فرهنگ دینی و تربیتی برگزار می شود.

وی شعر، قطعه ادبی، داستان و خاطره را از بخش های مختلف این جشنواره عنوان كرد و گفت: تاكنون بیش از هزار و 625 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد كه از این تعداد هزار و 183 اثر در شعر، 140 اثر در داستان، 208 اثردر قطعه ادبی و 94 اثردر خاطره نویسی دریافت شده است.

تكیه ای افزود: 751 اثر واصل شده به دبیرخانه توسط جوانان و نوجوانان و 774 اثر توسط میانسالان و بزرگسالان ارسال شده است .

وی اضافه كرد: 18 به برگزیدگان این جشنواره جوایزی شامل عمره مفرده برای نفرات برتر هر رشته، عتبات عالیات برای نفرات دوم و سفر مشهد مقدس برای نفرات سوم و چهارم به آنان اهدا خواهد شد.

رییس ستاد اعتكاف قم خاطر نشان كرد: این جشنواره با تعامل و همكاری نهادها از جمله مدیریت حوزه‌های علمیه، آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، استانداری قم، ستاد مركزی اعتكاف، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

وی ارایه اشعار، داستان، خاطره و قطعات ادبی برگزیده، پخش كلیپ سخنرانی مقام معظم رهبری در رابطه با اعتكاف، برپایی نمایشگاه عكس با موضوع اعتكاف، حضور 630 نفر از صاحبان آثار، شركت مسوولان فرهنگی و هنری نهادهای مختلف كشور را از بخش های مختلف این جشنواره عنوان كرد.ك/2

/8138/ 556
۰ نفر