۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۵۲
کد خبر: 80142265
T T
۰ نفر
هشت نرم افزار قرآني مركز فرهنگ و معارف قرآن در قم رونمايي شد

قم - از هشت نرم افزار قرآني مركز فرهنگ و معارف قرآن كريم، روز يكشنبه با حضور رييس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي اين شهر رونمايي شد.

به گزارش ایرنا، این نرم افزارها با نام شجره طوبی كتابخانه دیجیتالی و با عناوین 'علوم و معارف قرآن'، 'فرهنگ قرآن 3'، 'دائره المعارف 3'، 'تفسیر راهنما 3'، 'فرهنگ موضوعی تفاسیر'، 'پرسمان های قرآنی 3'، 'تفسیر و ترجمه' و 'علوم قرآن' طراحی شده است.

رییس مركز فرهنگ و معارف قرآن كریم در ابتدای این مراسم گفت: فضای سایبری مورد تاكید نظام جمهوری اسلامی است تا در این عرصه حضوری فعال و تاثیرگذار داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ' محمد صادق یوسفی مقدم' ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در این عرصه قدم های ارزشمندی را برداشته و مركز فرهنگ و معارف قرآن كریم بعنوان یكی از مراكز پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حضوری فعال و اثرگذار در این عرصه دارد.

وی با اشاره به رونمایی از هشت نرم افزار قرآنی مركز فرهنگ و معارف قرآن كریم عنوان كرد: این مركز موفق شده تمامی آثار خود را در یك كتابخانه دیجیتال طراحی و به مخاطبان ارایه كند.

مهمترین نرم افزار از مجموعه نرم افزارهایی كه امروز رونمایی شد، 'شجره طوبی كتابخانه دیجیتالی علوم و معارف قرآن' می باشد كه شامل مجموعه آثار مركز فرهنگ و معارف قرآن است كه 55 عنوان كتب علوم و معارف قرآن در 138 مجلد را شامل می شود.

این مجموعه دربردارنده بزرگترین دائره المعارف قرآن كریم، بزرگترین فرهنگنامه قرآنی و صدها هزار موضوعات دسته بندی شده قرآنی است.

'شجره طوبی فرهنگ قرآن 3'، از دیگر نرم افزارهای مركز فرهنگ و معارف قرآن است كه دارای 64 هزار و 913 موضوع اصلی و 10 هزار عنوان فرعی و دربردارنده بیش از 115 هزار فیش تحقیق از قرآن كریم و اعلام قرآن اعم از صریح و اشاره ای بوده و جامع ترین منبع قرآن پژوهی با سه ویژگی دقت، سرعت و آسانی می باشد.

'شجره طوبی دائره المعارف 3' نیز دربردارنده اطلاعات معتبر در قلمرو علوم و معارف اعلام قرآنی، همه آراء و دیدگاه های مهم و مبنایی در موضوعات قرآنی و نگارش مقالات در بیش از سه هزار مدخل اصلی در 25 مجلد است.

ارایه یك دوره كامل تفسیر قرآن كریم در 20 جلد، فراهم سازی زمینه برای تفسیر موضوعی قرآن، ارایه نمایه های الفبایی موضوعی آیات قرآن و ارایه دوره كامل تفسیر راهنما در 'شجره طوبی تفسیر راهنما 3' طراحی و گنجانده شده است.

'شجره طوبی موضوعی تفاسیر' از 45 هزار فیش تحقیق از 20 دوره تفاسیر، متن 20 دوره تفسیر از تفاسیر شیعه و اهل سنت و فرهنگ موضوعی تفاسیر با 37 هزار و 727 نمایه و موضوع تشكیل شده است.

'شجره طوبی پرسمان های قرآنی' شامل 19 مجموعه از پرسمان های قرآنی از آثار مركز فرهنگ و معارف قرآن، پاسخ به پرسش های قرآنی معاد، نماز، عصمت، امر به معروف، نهی از منكر، خداشناسی، پیامبر شناسی، جبرو اختیاراست.

'شجره طوبی تفسیر و ترجمه' دربردارنده آثار تفسیری منتشرشده در مركز فرهنگ و معارف قرآن و 'شجره طوبی علوم قرآن' نیز دربردارنده اعلام قرآن، علوم مختلف قرآن، معرفی قرآن پژوهان و كتب علوم قرآن از آثار مركز فرهنگ و معارف قرآن در 16 جلد است.

/4553/ 550/
۰ نفر