۲ خرداد ۱۳۹۱، ۹:۴۴
کد خبر: 80145140
T T
۰ نفر
طرح جامع بندر هرمز تدوين مي شود

بندرعباس - مديركل بنادر ودريانوردي هرمزگان گفت: به منظورتسهيل دررفت آمد مسافر و جابجايي بارطرح جامع بندر هرمز تدوين مي شود.

به گزارش ایرنا ،علی اكبر صفایی سه شنبه در دیدار با مردم جزیره هرمز افزود: لایروبی دهانه

ورودی اسكله، نصب اسكله شناور ، استقرار گارد و تنظیم برنامه تردد شناورهای مسافربری از برنامه كوتاه مدت این اداره كل بوده كه به صورت عملیاتی درحال انجام است.

وی به برنامه دراز مدت طرح جامع توسعه بندر هرمز نیز اشاره كرد و گفت: نقشه هیدروگرافی آن

آن تهیه و مطالعات كارشناسی آن آغاز شده است.

صفایی دراین دیدار كه با حضور مردم ، اعضای شورای شهر و تعاونی قایقداران هرمز ومسوولان محلی برگزار شد افزود: اعتبار لازم برای خرید شناورهای جدید توسط دولت خدمتگذار تصویب شده و بزودی صاحبان اتوبوسهای دریایی كه شناورهای آنان از رده خارج شده برای اخذ تسهیلات خرید شناور

جدید به بانكهای عامل معرفی می شوند.

صفایی چشم انداز آینده بندر هرمز را درخشان توصیف كرد و افزود: با اجرای طرح جامع توسعه بندر

هرمز و تكمیل پروژه های بندر نخل ناخدا و شهید حقانی در بندرعباس و بندر شهید ذاكری در قشم شاهد تحول قابل توجهی در جهت رونق این جزیرخواهیم شد.

مدیر كل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان درباره ساماندهی تردد شناورها به جزیره هرمز اظهار داشت:مسوولان بندر شهید باهنر مكلف به ارائه سرویس دهی مناسب و خدمات بموقع به مردم جزیره هرمز شده اند.

وی خاطر نشان كرد:هماهنگی های صورت گرفته با تعاونی قایقداران بندرعباس و افزایش شناورهای مسافر از این پس از تردد این شناورها به جزیره هرمز بصورت منظم و مستمرانجام می پذیرد.

پیش از این طی یك توافقنامه ای كه به امضای استاندار، فرماندار قشم،معاون عمرانی استاندار

و مدیركل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و مدیركل شیلات رسیده ،مدیریت بندر جزیره هرمز به اداره كل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان واگذار شد.ك/3

668