۳ خرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۱۴
کد خبر: 80148514
T T
۰ نفر
16 طرح راهداري آذربايجان غربي تا پايان دولت دهم به بهره برداري مي رسد

اروميه - سرپرست اداره كل راه و ترابري آذربايجان غربي گفت: 16 طرح راهداري استان تا پايان دولت دهم در محورهاي مواصلاتي استان به بهره برداري مي رسد.

ارسلان شكری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاكنون برای این تعداد طرح راهداری 37 میلیارد و 258 میلیون ریال هزینه شده است.

وی اضافه كرد: 231 میلیارد و 500 میلیون ریال جهت اتمام طرح های راهداری از محل منابع مالی ملی مورد نیاز است.

وی پروژه لكه گیری و روكش آسفالت 25 كیلومتر از محور فرعی ارومیه- ریحان آباد، 27 كیلومتر از جاده خوی-ایواوغلی، 13 كیلومتر از محور سه راهی ایواوغلی- مرند و 21 كیلو متر از محور اصلی میاندوآب- مهاباد را از شاخص ترین طرح های راهداری این حوزه عنوان كرد.

شكری به تعریض و روكش آسفالت محور گلمانخانه به طول 17 كیلومتر اشاره كرد و گفت: روكش آسفالت محور ماكو كندی به طول 13 كیلومتر نیز از طرح های راهداری اداره كل راه و ترابری آذربایجان غربی است.

شكری از احداث یك دستگاه زیرگذر در محور مهاباد - میاندوآب خبر داد و افزود: همچنین زیرگذر زینالو در بزرگراه ارومیه - سرو با هدف تسهیل در عبور و مرور روستاییان احداث می شود.

سرپرست اداره كل راه و ترابری آذربایجان غربی با اعلام اینكه مراحل احداث پل 'قیله لیق' در محور خوی - قطور تا پایان امسال تكمیل می شود ،بیان كرد: طرح تعریض محور خوی - چالدران به طول پنج كیلومتر و رفوژ بزرگراه ارومیه – سلماس به طول 2 كیلومتر امسال به بهره برداری می رسد.

شكری، روند پیشرفت اجرایی ساخت ساختمان اداره راه و ترابری قره ضیالدین را مناسب ارزیابی كرد.

وی ساخت سوله راهدارخانه سرو در شهرستان ارومیه، نوسازی راهدارخانه رشكان در شهرستان ارومیه و همچنین احداث سوله راهدارخانه دوآب در شهرستان نقده را از دیگر پروژه های راهداری برشمرد.

وی اظهار كرد: این طرح های راهداری در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز در ماه های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

582/583