۳ خرداد ۱۳۹۱، ۱۹:۲۱
کد خبر: 80149108
T T
۰ نفر
شهيد 'ناهيد فاتحي كرجو' نوجواني از جنس ايمان و شهادت

استان تهران – دماوند – شهيد ناهيد فاتحي كرجو نوجواني از جنس ايمان و شهادت با شروع حركت هاي انقلابي مردم ايران به سيل خروشان انقلابيون پيوست و با نثار جان خود به الگو و اسوه اي براي امت هميشه بيدار اسلام مبدل گشت.

به گزارش ایرنا از شرق استان تهران، ناهید 17 ساله به واسطه معرفت به معبود در چهاردهمین روز از تیرماه سال 1344 در شهر سنندج در میان خانواده های مومن و اهل تسنن چشم به جهان گشود.

پدرش محمد از پرسنل ژاندارمری و مادرش سیده زینب زنی شیعه، زحمكتش و خانه دار بود كه فرزندانش را با عشق به اهل بیت و الفت توام با معرفت به ائمه اطهار تربیت می كرد.

ناهید در دامان پر معرفت و عفت مادر از همان سنین كودكی عشق به عبادت را فرا می گرفت و از گذران اوقات زندگی در محراب عبادت لذت می برد و راز و نیاز با خداوند را تسلای دل و آرام روانش می دانست.

شهید ناهید فاتحی كرجو كه در سال 91 پس از گذشت سه دهه از انقلاب همچنان در یاد و خاطره این امت با معرفت زنده، پویا و اسوه است با شركت در راهپیمایی ها و تظاهرات های ضد طاغوتی در جرگه دختران مبارز كردستان قرار می گیرد.

روزی همراه دوستانش به قصد شركت در تظاهرات و همراهی با خیزش هوشیارانه و هوشمندانه مردم در چنگال دژخیمان گرفتار می شود به گفته برادرش آنقدر مورد شكنجه ماموران شاهنشاهی قرار می گیرد كه توان ایستادن بر روی پاهای خود را از دست می دهد و پشتش بر اثر ضربات ناشی از اصابت باتوم كبود می شود.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع درگیری های ضدانقلاب در مناطق كردستان، ناهید كه تازه پا به دوران نوجوانی نهاده بود ، همكای اس را با نیروهای ارزشی ارتش و سپاه آغاز می نماید.

شروع این همكاری، خشم ضدانقلابیون خصوصا گروهك كومله را كه زخم خورده فعالیت های انقلابی این نوجوان و سایر دوستانش بودند را برمی انگیزد، بطوریكه در مسیر خانه به درمانگاه توسط این افراد دوره و ربوده می شود.

یازده ماه از ربوده شدنش می گذشت كه پیكر مجروح كبودش را با سری شكسته و تراشیده در سنگلاخ های اطراف روستای 'هشمیز' می یابند، خانواده ناهید كه پیكر بی جان دخترشان را نیز در امان نمی دیدند تصمیم گرفتند وی را در تهران و در بهشت زهرا دفن نمایند.

بصیرت، ایمان، شجاعت و انگیزه های معنوی توامان با شناخت اهداف انقلاب اسلامی این دختر نوجوان دلیر، شیربچه كردستان را بر آن داشت تا جان فدای آرمان خویش نماید.

سردار 'علی فضلی' در حاشیه مراسم یادواره شهدای بخش رودهن در گفت وگو با ایرنا، شهید 'ناهید فاتحی كرجو' را به عنوان شهید شاخص و برگزیده سال 91 دانست و گفت: این بانوی 17 ساله از مردم خطه دلاور خیز كردستان بود كه 30 سال پیش توسط گروهك كوردل و سفاك منافقین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی افزود: این شهید معزز به عنوان الگویی برای همه زنان ایران اسلامی و حتی دیگر ملل آزادیخواه منطقه در مسیر بیداری اسلامی معرفی می‏‌شود.

سردار پاسدار فضلی با اشاره به نحوه شهادت این بانوی بزرگوار خاطرنشان كرد: این شهید بزرگوار پس اسارت توسط عوامل ضد انقلاب، چندین ماه مورد بدترین شكنجه‏‌های روحی و روانی قرار گرفت، زیرا به هیچ وجه حاضر نبود خواسته كوردلان در اهانت به بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران را هرگز بپذیرد.

وی با اشاره به اینكه ضدانقلاب برای شكست مقاومت ناشی از ایمان سرشار شهید ناهید فاتحی، موهایش را تراشید و وی را تحقیر كرد، تصریح كرد: این شهید شریف 17 ساله با چنان مقاومتی مقابل عوامل ضد انقلاب ایستادگی كرد كه امروز نه فقط برای زنان، بلكه برای مردان نیز می‏‌تواند اسوه‏‌ای همیشگی قلمداد شود.

سردار فضلی افزود: این مقاومت و مجاهدت حتی به قیمت شهادت این شهید بزرگوار نیز هرگز نشكست و امروز شیعه و سنی، مرد و زن در كردستان و سایر نقاط این مرز و بوم اسلامی از جوانمردی بانویی بزرگ در سه دهه پیش از این سخن به میان می‏‌آورند و بر چنین اسطوره هایی می بالند.

تهرام/8128/1457///
۰ نفر