۷ خرداد ۱۳۹۱، ۸:۰۹
کد خبر: 80153752
T T
۰ نفر
برق منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني (ره) پايدار مي شود

اهواز- معاون مهندسي و عمران اداره كل بنادر و دريانوردي خوزستان گفت:20 مگاوات برق پايدار به منظور نياز مصرفي منطقه ويژه بندر امام خميني(ره) از پتروشيمي فجر خريداري مي شود.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا ، 'مسعود قاسمیان' در این ارتباط توضیح داد: به منظور تامین برق پایدار در راستای تامین نیاز كارگزاران خدمات دریایی و بندری بخش خصوصی فعال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) ، واحدهای اداره كل و سرمایه گذاران اراضی پشتیبانی نسبت به اخذ ردیف اعتباری خرید انشعاب به میزان 27 میلیارد ریال از سازمان بنادر ودریانوردی اقدام كرده و در نهایت انعقاد قرارداد و مبادله نسخ قرارداد فی مابین اداره كل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و پتروشیمی فجر صورت پذیرفت.

وی با اعلام تهیه طرح اولیه با دو آلترناتیو پیشنهادی و تصویب آلترناتیو 63 میلیارد ریالی در كمیته DSS سازمان بنادر و دریانوردی تصریح كرد: برای اجرای شبكه و پست توزیع فشار متوسط اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال برای سال 1391 و مبلغ 23 میلیارد ریال برای سال 1392 در نظر گرفته شده است.

معاون مهندسی و عمران اداره كل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به مزایای تامین و انتقال انرژی پایدار از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی كه در مجاورت این مجتمع بندری قرار دارد بیان داشت : با تامین این میزان برق با نگاه به توسعه آتی بندر، از بروز مشكل كمبود انرژی در ساعات پیك مصرف این مجتمع بندری جلوگیری به عمل خواهد آمد.

بندر امام خمینی(ره) در جنوب خوزستان با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 35میلیون تن كالای نفتی و غیرنفتی دومین بندر بزرگ عملیاتی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان می باشد.ك/2 64/2 646