'عطاء الله قادری' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: حذف نقاط حادثه خیز از محورهای اصلی از برنامه های اولویت دار این اداره كل است كه بیشترین آن مربوط به محور پرترافیك بجنورد - جنگل گلستان است.
وی افزود: با اجرای طرح چهار خطه كردن محور بجنورد- جنگل گلستان بخش زیادی از نقاط حادثه خیز این مسیر حذف می شود.
قادری مهمترین مشكل راه و شهرسازی خراسان شمالی را عقب ماندگی این استان از شاخص های راهسازی در بخش راه روستایی و اصلی دانست و گفت: باید اعتبار استانی و ملی خراسان شمالی در بخش راهسازی افزایش یابد.
وی گفت: به هر میزانی كه اعتبار استانی برای اجرای طرحهای راهسازی به راه و شهرسازی اختصاص داده شود به همان میزان نیز از اعتبارات ملی برای اجرای طرحها بهره مند خواهیم شد.
وی اعتبارات اختصاصی به راه و شهرسازی استان را در سالهای گذشته را علی رغم افزایش سالانه به نسبت عقب ماندگی های موجود ناچیز دانست.
قادری افزایش سوانح رانندگی در محورهای روستایی این استان را ناشی از عدم رعایت نكات ایمنی و سرعت مطمئنه توسط رانندگان در این محورها دانست.
وی اضافه كرد: براساس قانون حداكثر سرعت پیش بینی شده برای راههای روستایی 60 كیلومتر است كه عدم رعایت قوانین موجب شده تا سوانح رانندگی در این محورها رو به افزایش باشد.
به گفته وی اكنون تابلوهای تعیین سرعت در تمام راههای روستایی آسفالته استان خراسان شمالی نصب شده است.
استان خراسان شمالی دارای بیش از پنج هزار كیلومتر راه اصلی و فرعی است كه چهار هزار و 246 كیلومتر آن راه روستایی است كه حدود یكهزار و 800 كیلومتر آن زیر پوشش آسفالت قرار دارد. ك/3
2712/626
مديركل راه و شهرسازي: راههاي خراسان شمالي 43 نقطه حادثه خيز دارد
۷ خرداد ۱۳۹۱، ۹:۴۰
کد خبر:
80153967
بجنورد - مديركل راه و شهرسازي خراسان شمالي گفت: 43 نقطه حادثه خيز در محورهاي اصلي اين استان شناسايي شده است.