۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۹:۰۷
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85628098
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سالانه ۱۰۰ هزار تن آسفالت در جاده های خراسان شمالی مصرف می شود

بجنورد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: سالانه ۱۰۰ هزار تن آسفالت با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال در محورهای مواصلاتی استان مصرف می شود.

سیدعلی میرکریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این میزان آسفالت معادل مصرف پنج هزار تن قیر است.

وی افزود: متوسط شاخص تعداد روستاهای دارای راه آسفالته استان ۷۷ درصد و نسبت به میانگین ۸۳ درصدی کشور در حدود ۴.۶ درصد عقب است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: همچنین شاخص برخورداری از راه آسفالته این استان حدود ۴۷ درصد است و نسبت به میانگین ۵۵ درصدی کشور در حدود ۷.۷ درصد عقب ماندگی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه شریان ها مهمترین محور توسعه استان محسوب می شود ادامه داد: ۲۰ درصد اعتبارات عمرانی کشور در حوزه راه و آسفالت استفاده می شود و این مهم در اولویت استان قرار دارد.

میرکریمی تاکید کرد: ۲۸ کارخانه آسفالت اکنون در سطح استان فعالیت دارند و تمامی آن ها گواهینامه مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی را دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۲ گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد - جنگل گلستان از گردنه های سخت گذر این استان محسوب می شوند.

استان خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه های اصلی است که حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha