۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۱۸
کد خبر: 80154553
T T
۰ نفر
سينماي كشور با ساخت سالن هاي مطلوب رونق مي گيرد

تهران - كارگردان فيلم سينمايي 'گلوگاه شيطان' گفت: ساخت سالن هاي مطلوب و پيشرفته، ضمن آَشتي دادن مخاطبان با سينما، موجب رونق اين هنر صنعت در كشور مي شوند.

'حمید بهمنی' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: اكران، شاهرگ اصلی سینمای ایران است و سالن های نمایش نیز نقشی اساسی در بهبود كیفیت اكران آثار سینمایی دارند.

وی گفت: در بخش اكران اگر نگاه عمیقی وجود داشته باشد، مشكلات سینمای ایران برطرف خواهد شد.

كارگردان فیلم 'گلوگاه شیطان' یادآور شد: وجود تعداد سالن های سینمایی كافی برای نمایش فیلم ها، موجب رونق سینمای كشور و در عین حال اشتغال زایی می شود.

بهمنی ادامه داد: وضعیت كنونی سالن های سینمایی مطلوب نیست و در این شرایط نمی توان به اقتصادی پویا برای سینمای كشور امیدوار بود.

وی افزود: در خیلی از شهرستان ها كه نیاز مبرم برای احداث سالن های سینمایی احساس می شود، اتفاق خاصی در این خصوص رخ نداده و حتی در تهران نیز مناطقی وجود دارد كه نیازمند سالن های سینمایی هستند.

بهمنی گفت: بسیاری از سالن های سینمایی به خاطر كم استقبالی، كاركرد خود را از دست داده اند، و باید برای بازسازی آنها اقدامی صورت گیرد تا مخاطب این امكان را داشته باشد با حضور در یك سالن سینمایی به تماشای چند فیلم بنشیند.

وی ادامه داد: فیلم های خوب و ارزشمند همواره در اكران با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو می شود، اما وقتی سالنی وجود نداشته باشد، در این زمینه اتفاقی رخ نمی دهد.

كارگردان فیلم سینمایی 'آن مرد آمد'، ساخت و بازسازی سالن های نمایش را موجب آشتی مخاطبان با سینما دانست.

وی همچنین تاكید كرد: بی توجهی صدا وسیما به آثار سینمایی نیز در كاهش مخاطبان سینما تاثیرگذار است و از فیلم های ارزشی نیز در این رسانه حمایت نمی شود.

این كارگردان سینما با اشاره به مندرس بودن فضای سالن های سینمایی گفت: سالن های سینمایی را باید به وضعیت حرفه ای نزدیك كرد؛ برخی سالن های سینمایی، صدا و تصویر مطلوب ندارند، صندلی ها نیز غیر استاندارد است در صورتیكه یك سالن سینمایی مطلوب نباید چنین شرایطی را داشته باشد.

بهمنی، احترام به مخاطب را ضروری دانست و یادآور شد: در غیر این صورت، سینما مخاطبان خود را از دست می دهد و سبب می شود آنها نیازهای خود را از دیگر رسانه ها تامین كنند.

وی افزود: كارهای انجام شده در عرصه سالن سازی كافی نیست و باید از ظرفیت های موجود در عرصه سینما بمنظور بهره وری اقتصادی و فرهنگی به بهترین نحو استفاده شود.

فراهنگ ** 1983 ** 1071
۰ نفر