۱۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۳۳
کد خبر: 80160182
T T
۰ نفر
مراكز آموزشي و دانشگاهي شخصيت شهيد بهشتي را به جوانان بشناسانند

رشت - رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان با تاكيد بر اين كه شخصيت شهيد آيت الله بهشتي براي نسل جوان ناشناخته مانده است، گفت: مراكز آموزشي و دانشگاهي بايد در اين زمينه گام هاي مستمر بردارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی اشجری روز چهارشنبه در نشست مقدماتی ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یارانش افزود: با توجه به نقش بی بدیل و زحمات بی نظیر شهید بهشتی در پیروزی انقلاب اسلامی باید حق ایشان را آنطور كه شایسته است، ادا كرد.

وی با بیان اهمیت برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید بهشتی، اظهار كرد: برای شناساندن شخصیت شهید بهشتی به یك مراسم نباید اكتفا كرد بلكه باید از همه رسانه ها، فضاهای سایبری، بقاع متبركه و پایگاه های مقاومت بسیج برای معرفی این متفكر اسلامی بخوبی استفاده كرد تا به اهداف مورد نظر برسیم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این كه چهره گروهك ترویستی منافقین پس از شهادت شهید بهشتی و 72تن از یارانش برملا شد، تصریح كرد: آیین سالروز هفتم تیر فرصتی است برای نشان دادن این كه ایران اسلامی تا چه میزان مورد هجمه و قربانی تروریسم بوده است.

حجت الاسلام اشجری گفت: شهید بهشتی شخصیتی است كه امام راحل از او به عنوان یك ملت نام برد و شهادت ایشان از مظلومیت خاصی برخوردار بود.

وی اضافه كرد: برای برگزاری مراسم سالگرد شهدای هفتم تیر باید برنامه های بلندمدت برای سال آینده داشته باشیم .

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه از مسوولان صدا و سیمای گیلان و رسانه ها خواست در معرفی چهار شهید گیلان كه در حادثه هفتم تیر همراه شهید بهشتی به شهادت رسیدند، بویژه شهید عضدی برنامه هایی تولید كنند.

حجت الاسلام اشجری اظهار كرد: شخصیت دانشگاهی شهید عضدی كه استاد دانشگاه بود ، باید برای نسل جوان و دانشجو معرفی و شناسانده شود لذا برپایی یك همایش بزرگ توسط دانشگاه گیلان در این زمینه ضروری است .

وی خواستار برپایی یك برنامه از شهدای گیلانی در هفتم تیر با محوریت شهید عضدی در دانشگاه گیلان شد و گفت: یكی از وظایف دانشگاه در هفتم تیر هر سال برگزاری این برنامه باشد.

حجت الاسلام اشجری همچنین از برگزاری برنامه سالگرد شهادت ایت الله بهشتی و 72 تن از یارانش در روز ششم یا هفتم تیرماه در مسجدقدس شهر رشت با حضور یكی از علمای مطرح كشور خبر داد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان نیز در ادامه این نشست با اشاره به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل گفت: امسال 24 هزار نفر از عاشقان امام خمینی (ره) در قالب كاروان سواره، 400 نفر به صورت پیاده عازم حرم مطهر امام شده و در مراسم روز سالگرد امام راحل در چهاردهم خرداد شركت می كنند.

رضوانی اضافه كرد: این افراد مسیر طولانی رشت تا حرم مطهر امام را با عشق و علاقه طی كرده تا در مراسم سالگرد ارتحال ایشان شركت كنند كه هم اكنون كاروان عاشقان استان گیلان در مسیر قزوین هستند.

وی با اشاره به برگزاری مناسبت ها در استان گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از این جهت در كشور مقام اول را كسب كرده است.

رضوانی خاطر نشان كرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در زمینه برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در كشور استان گیلان مقام دوم را بعد از استان گلستان و قبل از استان اصفهان در این بخش كسب كرده كه سازمان تبلیغات اسلامی گیلان نیز در بخش نظارت بر انتخابات مسوولیت داشتند كه جای تقدیر دارد. ك/2

605/ 603