۱۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۵۰
کد خبر: 80160493
T T
۰ نفر

شهيد فيروزي علاقه وافر به دعاي كميل داشت

۱۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۵۰
کد خبر: 80160493
شهيد فيروزي علاقه وافر به دعاي كميل داشت

برادر شهيد 'كوروش فيروزي'، با اشاره به علاقه وافر اين شهيد بزرگوار به دعاي كميل، گفت: شهادت اجر و مزد ضجه هاي يارب يارب شهيد كوروش در دعاي كميل بود.

'روح اله فیروزی'، روز چهارشنبه در حاشیه همایش پله پله تا ملاقات خدا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: وی دعای كمیل را راهگشا می دید و وقتی به یاد تفسیر فرازهایی از دعای كمیل توسط ایشان می افتم، ضجه های وی را در دعای كمیل بهتر درك می كنم.

وی ادامه داد: هر زمان كه به روستای زادگاهمان می رفتیم یكی از كارهای شهید كوروش شركت در دعای كمیل و كمك به احداث مسجد روستا بود.

وی با بیان این كه شهید فیروزی به دست خشك مغضان متعصب و به همراه برخی از دوستانش به درجه رفیع شهادت نایل آمد، تصریح كرد: فیروزی در ابعاد مختلف مردم داری، اخلاق، رفتار و خوش خلقی برایم الگو بود.

برادر شهید فیروزی، افزود: این شهید بزرگوار با همه مردم به نیكی و گشاده رویی برخورد و در هنگام حضور در روستا بسیار افتاده و خاكی با مردم نشست و برخواست می كرد.

وی گفت: شهید فیروزی قبل از شهادت با من تماس گرفت و من را به دعای كمیل دعوت كرد، اما متاسفانه از این میهمانی جا ماندم.

فیروزی، دلیل نامگذاری همایش را با عنوان پله پله تا ملاقات خدا، برگزاری این همایش توسط برادر شهیدش در زمان حیات وی عنوان كرد و افزود: این همایش را شهید قبل از شهادتش برای تبیین جایگاه شهدا برگزار می كرد و از سخنرانان برتر نیز در این همایش دعوت و پایان همایش نیز دعای كمیل برگزار می شد.

وی شركت در نماز جماعت مساجد و حضور در مسجد برای به جای آوردن نمازهای یومیه را یكی دیگر از خصوصیات رفتاری شهید فیروزی عنوان كرد و به نقل از برادر شهیدش گفت: 'مسجد نباید غریب بماند'.ك/3

7433/8154/2624