۱۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۰۰
کد خبر: 80160939
T T
۰ نفر
مراسم اعتكاف و ضيافت انديشه در دانشگاه هاي استان مركزي برگزار مي شود

اراك- رييس دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي استان مركزي از برگزاري مراسم اعتكاف دانشجويي و طرح ضيافت انديشه در دانشگاه هاي اين استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'مهدی ایمانی مقدم' عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان مركزی در اراك افزود: امروز به بركت انقلاب اسلامی و توجه جدی امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی معنویت و اخلاقی اسلامی در فضای دانشگاه ها پر رنگ و برجسته است.

وی بیان كرد: آموزه های دینی همراه با اخلاق و معنویت در دانشگاه ها در اولویت برنامه ها قرار دارد و مسائل ضد ارزشی در فضای علمی محو شده است به گونه ای كه استقبال استادان و دانشجویان از مراسم و برنامه های معنوی هر سال افزایش می باید.

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مركزی اضافه كرد: نمازهای جماعت در دانشگاه ها از میانگین تعداد افراد در مساجد شهری بالاتر است.

حجت الاسلام ایمانی مقدم ادامه داد: در موضوع حج عمره و عتبات عالیات نیز تعداد دانشجویان برای مشرف شدن به خانه خدا هر سال با استقبال بیشتر روبه رو است.

وی، اعتكاف را عبادت دائم و نزدیك تعریف و اظهار كرد: شناخت خود و خدا، انس بیشتر با اهل بیت (ع)، دوستی با قرآن و دعا از ثمرات اعتكاف است.

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مركزی یادآور شد: تاكنون یك هزار و 550 دانشجو برای شركت در مراسم اعتكاف ثبت نام كرده اند كه این تعداد نسبت به سال گذشته 500 نفر افزایش دارد.

حجت الاسلام ایمانی مقدم اظهار كرد: امسال سنت حسنه اعتكاف به صورت ویژه برای استادان دانشگاه های استان مركزی برگزار خواهد شد.

وی، برپایی نمایشگاه كتاب، مسابقه برزگ كتابخوانی، اعزام 30 مبلغ و سخنرانی شخصیت های دینی و علمی كشوری از دیگر برنامه های این نهاد در دانشگاه های استان مركزی است.

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مركزی درباره اجرای طرح ضیافت اندیشه نیز گفت: امسال دو طرح ضیافت اندیشه در ماه مبارك رمضان ویژه دانشجویان و اساتید برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ایمانی مقدم افزود: در تاریخ شیعه اوج كار تبلیغی در ماه محرم و ماه مبارك رمضان انجام شده كه بسیار اثرگذار و ماندگار بوده است بنابراین طرح ضیافت اندیشه در ماه مبارك رمضان در دانشگاه ها برگزار می شود.

وی خاطر نشان كرد: امسال سومین طرح ضیافت اندیشه جامعه دانشگاهی در ماه مبارك رمضان با موضوع های آداب تعلیم و تربیت اسلامی، تاریخ تمدن اسلام و ایران، فلسفه و برنامه های فوق برنامه اجرا خواهد شد.

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مركزی با اشاره به رویكرد تربیتی، عاطفی و اخلاقی طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه های استان بیان كرد: این طرح طی مدت 15 روز برگزار می شود كه تاكنون دو هزار و 200 نفر برای شركت در آن ثبت نام كرده اند كه این تعداد در سال گذشته یك هزار و 600 نفر بوده است.

حجت الاسلام ایمانی مقدم ادامه داد: طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه های استان مركزی نیز با حضور 200 نفر در اراك و مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

517/507