۱۱ خرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۴۴
کد خبر: 80162656
T T
۰ نفر

20 پژوهشگرعلوم عقلي اسلامي در قم تجليل شدند

۱۱ خرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۴۴
کد خبر: 80162656
20 پژوهشگرعلوم عقلي اسلامي در قم تجليل شدند

قم- 20 پژوهشگرعلوم عقلي اسلامي روز پنجشنبه با حضور آيت الله مصباح يزدي در قم تجليل شدند.

به گزارش ایرنا، دبیر علمی همایش رونمایی از دستاوردهای جدید مركز پژوهشی دایره المعارف علوم عقلی اسلامی قم، در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این افراد شامل سه نفر پژوهشگر و یك نفر برنامه نویس نرم افزار این اصطلاح نامه و بقیه اعضای شورای علمی در قم هستند.

حجت الاسلام ' مهدی رحیمی' افزود: این افراد در تدوین چهار اصطلاحنامه شامل اصطلاح نامه معرفت شناسی، فلسفه اشراق، علم منطق و عرفان نظری فعالیت كردند.

وی افزود: اصطلاح نامه های علوم عقلی اسلامی كار گروهی پژوهشگران و اعضای شورای علمی است كه با استفاده از منابع روایی اسلامی و مقایسه با علوم ادیان دیگر به مدت چندین سال جمع آوری و به رشته تحریر درآورده اند.

وی ادامه داد: علوم عقلی مبنا در فطرت انسان ها دارد و عقل به عنوان حجت باطن، ابزار مهم فهم انسان است كه شریعت نیز آن را تایید كرده است و باید از این طریق برای ارتباط با جهان بهره گرفت .

رحیمی، با اشاره به اقدامات مركز پژوهشی دایره المعارف علوم عقلی اسلامی وابسته به موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم در این عرصه، گفت: حدود 100 پژوهشگر مجرب با انجام تحقیقات بنیادی عقلی علوم اسلامی در عرصه بین الملل در این مركز مشغول تدوین اصطلاحنامه های جامع در علوم مختلف هستند.

وی افزود: اصطلاحنامه ها زمینه تدوین دایره المعارف علوم عقلی اسلامی مطابق با استانداردهای بین المللی را فراهم می كنند.

چهار اصطلاحنامه شامل اصطلاح نامه معرفت شناسی، فلسفه اشراق، علم منطق و عرفان نظری توسط آیت الله مصباح یزدی ، حجت الاسلام ' محمد رضا آشتیانی' نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و رییس مركز پژوهشی دایره المعارف علوم عقلی اسلامی قم در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) رونمایی شد.ك/2

/8138/ 550/