۱۳ خرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۱۰
کد خبر: 80164938
T T
۰ نفر
بهره‌برداري از 2 طرح بزرگ جمع آوري و تصفيه فاضلاب شهر تهران

استان تهران- مديرعامل شركت فاضلاب تهران گفت:2 طرح بزرگ از مجموعه تاسيسات جمع آوري و تصفيه فاضلاب شهر تهران تا پايان شهريور ماه سال جاري به بهره‌برداري مي رسد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، 'اصغر ریاضتی' افزود: بهره برداری از تونل فاضلاب رو شرق تهران قطعات پنج و شش به انضمام500 كیلومتر شبكه اصلی و 70 هزار انشعاب فاضلاب تا پایان خرداد ماه و بهره برداری از واحدهای پنج و شش تصفیه خانه جنوب تهران تا پایان شهریور ماه انجام خواهد شد.

وی گفت: قطعه پنجم تونل فاضلاب روی شرق تهران به طول 2000 متر برای جمع‌آوری و انتقال فاضلاب شمال و شمال شرق پایتخت در دست اجراست كه برای نخستین بار در كشور طرح اجرای ورتكس فاضلاب در این قطعه اجرا شده است.

ریاضتی افزود: قطعه شش تونل نیز بزرگترین ورودی تونل فاضلاب روی شرق تهران در خیابان امامت به طول900 متر است كه این قطعه از تونل، به منظور جمع آوری فاضلاب شرق تهران در محدوده خیابان دماوند اجرا می شود و از طریق این قطعه فاضلاب مناطق چهار و هشت شهرداری به تونل فاضلابروی شرق متصل خواهد شد.

وی درباره واحدهای پنج و شش تصفیه خانه جنوب گفت: این واحدها بخشی از هشت واحد تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران واقع در منطقه شهرری است كه هر واحد آن حدود 525 هزار نفر را پوشش داده و با تكمیل این 2 واحد سالانه بیش از 82 میلیون مترمكعب فاضلاب تصفیه‌ خواهد شد.

تهرام/9977/1556/