۱۴ خرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۱۵
کد خبر: 80165933
T T
۰ نفر
دنياي بي امام (ره)؛ سوگ نامه اي در فراق امام خميني (ره)

تهران - پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبري با انتشار مطلبي تحت عنوان 'دنياي بي امام (ره)، سوگ نامه اي در فراق امام خميني (ره)' به بخشي از سخنان رهبر معظم انقلاب در ديدار و بيعت گروه كثيري از جانبازان و دست‌اندركاران احداث مرقد امام (ره) و نمازجمعه تهران در سال 68 اشاره كرد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، مطلب دنیای بی امام (ره) بدین شرح است: 'بسیار سخت است باور كردن این حقیقت تلخ؛ بسیار سخت بود برای ما در طول سال‌های گذشته تصور آن دنیایی كه در آن امام نباشد؛ آن جهان بی‌روحی، آن فضای افسرده‌ای، آن زندگی غم‌انگیزی كه در آن امام و رهبر و مراد و معلم و مرشد و پدر و امید ما حضور نداشته باشد.

همه چیز از او روئید. همه چیز بود، او نبود در روزگاری و ما هیچ چیز نداشتیم. همین ایران بود، همین ملت بود، همین موقعیت جغرافیایی بود، همین فقه بود، همین قرآن بود، همین نهج البلاغه بود، اما او نبود، هیچ چیز نبود، هیچ چیزی نداشتیم، بعد او پدید آمد. قدم در صحنه گذاشت؛ مثل وجودی كه ماهیات رو هستی می‌بخشد، تحقق می‌بخشد؛ مثل روحی كه به كالبدی دمیده می‌شود و اجزای آن كالبد را زنده می‌سازد، ما را زنده كرد.

پروردگارا! ما در این مصیبت به تو پناه می‌بریم، از تو تسلا می‌جوییم، از تو كمك می‌خواهیم و به تو شكوه می‌كنیم.

ای بقیّةاللّه، ای حجةبن‌الحسن‌العسكری! تسلیت این مصیبت بزرگ را به تو عرض می‌كنیم.'



**بیانات در مراسم دیدار و بیعت گروه كثیری از جانبازان و دست‌اندركاران احداث مرقد امام(ره)، 28 تیرماه 1368

**خطبه‌های نمازجمعه تهران، 23 تیرماه 1368‌

سیام**7378**