۱۵ خرداد ۱۳۹۱، ۲۳:۳۴
کد خبر: 80166947
T T
۰ نفر
شيعيان سراسر پاكستان ياد امام خميني ﴿رہ﴾ را گرامي داشتند

اسلام آباد - شيعيان پاكستان ھمزمان با بيست و سومين سالگرد عروج ملكوتي بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران، ضمن برگزاري سميناري با عنوان 'قرآن و اھلبيت سلام اللہ عليھا'، بر اھميت و بهره گيري از افكار و منويات امام خميني ﴿رہ﴾ در اين زمان تاكيد كردند.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، شیعیان پاكستان امروز مصادف با سالروز ولادت حضرت امیرالمومنین با همت مجلس وحدت مسلمین (MWM) سمینار قرآن و اھلبیت سلام اللہ علیھا را در شھر 'دینا' واقع در منطقه 'جھلم' ایالت پنجاب برگزار كردند.

شركت كنندگان در این همایش را اعضای ارشد مجلس وحدت مسلمین، شخصیت ھای برجسته سیاسی و مذھبی، دانشجویان و اقشار مختلف مردمی تشكیل دادند.

علامه 'محمد امین شھیدی' معاون دبیر كل مجلس وحدت مسلمین پاكستان در این مراسم گفت: در جامعه امروز باید نقش غیر قابل انكار امام خمینی ﴿رہ﴾ در ھدایت و سرپرستی مسلمانان جھان را اشاعه داد.

وی با اشارہ به اینكه مجلس وحدت مسلمین پاكستان افتخار دارد كه در چھارمین همایش قرآن و اھلبیت سلام اللہ علیھا، فرصتی برای بیان زحمات بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی ایران بمنظور ایجاد وحدت و ھمبستگی مسلمانان پیدا كرده است، افزود: تمامی نھضت ھای آزادی و اسلامی در جھان مرھون اقدامات گرانقدر امام خمینی ﴿رہ﴾ است.

علامه 'اعجاز حسین بھشتی' دبیر بخش جوانان مجلس وحدت مسلمین نیز در این همایش گفت: شناخت اصلی از دین مبین اسلام را بدون شك می توان با بررسی و پیروی از منویات امام خمینی ﴿رہ﴾ و مبارزات ایشان علیه نظام ھای استبدادی و استكباری دریافت كرد.

وی تصریح كرد: امام راحل با شعار 'نه شرقی، نه غربی' به دنیا ثابت كرد كه قدرت لایزال و بی نھایت فقط خداوند بودہ و عناصری مانند آمریكا و اسرائیل ھمیشه در جھان با خفت و خواری ھمراہ خواھند بود.

مراسم دیگری در منطقه 'خیرپور' ایالت سند پاكستان، به مناسبت سالگرد رحلت جانگداز امام خمینی ﴿رہ﴾ با حضور گستردہ شیعیان برگزار كرد.

علامه 'مختار امامی' دبیر ایالت سند مجلس وحدت مسلمین در این مراسم گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، اھداف و مقاصد قیام امام حسین علیه اسلام را مانند مشعل نوری در مسیر مبارزہ و برپایی انقلاب اسلامی برای ملت ایران آشكار كردند.

وی تصریح كرد: پدر انقلاب اسلامی ایران با راهبری مردم ایران تا پیروزی انقلاب اسلامی، درس كربلا، آزادگی و آزاده خواهی را برای جھانیان زندہ كردند.

مختار امامی تاكید كرد: امام خمینی ﴿رہ﴾ نه فقط رھبر ملت ایران، بلكه رھبر تمام مسلمانان جھان می باشند.

وی افزود: به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران آسان نبود و ریشه ھای این فداكاری را باید در ثمره خون شھیدان ایران جست وجو كرد.

در ھمین حال مجلس وحدت مسلمین بخش ایالت بلوچستان پاكستان نیز مراسمی با عنوان بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی ﴿رہ﴾ در شھر نصیر آباد برگزار كرد.

در بسیاری از مساجد شیعیان در سراسر پاكستان، مراسم مشابهی بمناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

آساق**1095**1368**