۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85017798
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشریح آثار و برکات انقلاب اسلامی در گردهمایی علما و نخبگان دینی پاکستان 

تهران - ایرنا - همزمان با ایام دهه فجر و فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گردهمایی باشکوه علما و نخبگان دینی پاکستان با هدف تبیین آثار و برکات انقلاب اسلامی در «اسلام‌آباد» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اجتماع فارغ التحصیلان جامعه المصطفی (ص) شعبه پاکستان به همت نمایندگی این نهاد علوم اسلامی روز پنجشنبه در شهر اسلام‌آباد با هدف تبیین آثار و برکات انقلاب اسلامی ایران برگزار شد.

این گردهمایی در آستانه چهل و چهارمین سالگرد طلوع فجر انقلاب اسلامی برگزار و شرکت کنندگان به مقام شامخ حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب و جبهه مقاومت ادای احترام کردند.

علامه «سید افتخار حسین نقوی» رئیس شبکه خبری "سچ تی وی" پاکستان گفت: انقلاب ایران یک انقلاب بی نظیر است. پیروزی ملت غیور و مبارز ایران بر بزرگ ترین قدرت های جهان به خاطر ایمان نیرومند آنان به خدا و رهبری امام خمینی بود.

این شخصیت پاکستانی اظهار داشت: ما پاکستانی‌ها باید از انقلاب اسلامی عبرت بگیریم، باید از آثار و برکات انقلاب اسلامی در راستای خدمت به مردم، دفاع از حقوق ملت‌ها و برائت از مخالفان وحدت مسلمین بهره‌برداری نماییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین «حسنین خان» مدیر شبعه جامعه المصطفی در پاکستان نیز طی سخنانی گفت: ملت ایران به رهبری امام خمینی جهت زنده کرده اسلام و اجرای احکام دین محمدی به ویژه نجات از یوغ آمریکا انقلاب کرد و امام امت نیز راهی را به مسلمین جهان نشان دادند تا آن را پیموده و به هدف خود که نجات یافتن از تسلط استکبار جهانی است، برسند.

وی بر لزوم انسجام علما و جامعه نخبگان دینی پاکستان از جمله حوزه‌های علمیه شیعیان تاکید کرد و افزود: وظیفه سنگین فارغ التحصیلان حوزه‌های علمیه، بیداری جامعه در برابر نفوذ دشمنان قسم خورده اسلام و تشریح آرمان‌های انقلاب اسلامی برای نسل جوان می‌باشد.

علامه «محمد شفا نجفی» مدرس علوم اسلامی و امام جمعه شیعیان اسلام‌آباد با تاکید بر شکست توطئه‌های خارجی علیه انقلاب اسلامی و پیشرفت ایران گفت، حفظ ارزش‌های اسلامی و تقویت پایه‌های جهان اسلام از ویژگی‌های برجسته انقلاب در ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: ملت‌های جهان به ویژه دوستداران انقلاب و نظام اسلامی ایران شاهد دستاوردهای چشمگیر ایران در طول ۴ دهه گذشته در حوزه‌های مختلف هستند و ما آثار و برکات انقلاب اسلامی را در پیوستگی‌ و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران مشاهده می‌کنیم.

همزمان با فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر و چهل و چهارمین بهار پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، گروه‌های مختلف در پاکستان آیین‌های مختلفی را با هدف بزرگداشت سالگرد انقلاب و با تمرکز بر توسعه مناسبات فرهنگی و مردمی میان دو کشور همسایه در تدارک دارند.

رایزنی فرهنگی سفارت ایران در پاکستان و خانه‌های فرهنگ کشورمان در شهرهای راولپندی، پیشاور، لاهور، کراچی و کویته نیز برگزاری همایش‌های علمی و فرهنگی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را در دستورکار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha