۱۷ خرداد ۱۳۹۱، ۸:۰۹
کد خبر: 80168763
T T
۰ نفر
ساماندهي گلزار شهداي پايين زنجان 70 درصد پيشرفت دارد

زنجان - مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان زنجان با اشاره به اينكه ساماندهي گلزارهاي شهداي استان از اولويت هاي اين بنياد است ، گفت: ساماندهي گلزار شهداي پايين زنجان 70 درصد پيشرفت دارد.

'علی رشیدی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، با بیان اینكه تمام مزارهای شهدای با بیش از پنج شهید این استان به استثنای گلزار شهدای پایین زنجان، 100 درصد ساماندهی شده است، افزود: برای ساماندهی گلزار شهدای پایین زنجان 12 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

وی بابیان اینكه به زودی ساماندهی گلزار شهدای پایین زنجان به پایان می رسد، گفت: مسقف كردن محیط ، كف سازی 'سنگ فرش' ، تغییر سنگ مزار شهدا و ایجاد رواق اهم اقدامات ساماندهی این گلزار را شامل می شوند.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان به قرار داد بنیاد شهید و بنیاد مسكن استان اشاره كرد و گفت: بنیاد مسكن استان مزار شهدای بیش از 90 روستای استان را در قالب طرح 'هادی' مرمت می كند.

رشیدی با اشاره به اینكه استان زنجان دارای بیش از 400 گلزار شهدا می باشد، خاطرنشان كرد: 23 گلزار در مناطق شهری و حدود 400 گلزار نیز در مناطق روستایی وجود دارد.

وی افزود: بیش از یكهزار و 750 مزار شهدای شهری و 900 مزار شهدای روستایی در استان وجود دارد.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: امسال نیز پنج میلیارد ریال اعتبار از سوی استاندار زنجان به منظور ساماندهی گلزار شهدای استان در اختیار این بنیاد قرار گرفته است.

رشیدی با بیان اینكه دو هزارو 967 شهید در استان زنجان وجود دارد، یادآورشد: هفت هزار جانباز ، 550 آزاده و دو مفقودالجسد نیز از این استان تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

وی با بیان اینكه زنده نگهداشتن یاد شهیدان كمتر از شهادت نیست ، تصریح كرد: شهدا به وظیفه خود عمل كردند و آنهایی كه زنده اند باید راه آنها را همچون رسالت زینبی(س) ادامه دهند.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ابراز داشت: شهیدان معلمان استقامت و پایداری هستند و ماندگاری این شهدا به خاطر اعمال خالصانه و بی ریای آنان بوده است.

7325/596